LSD
Mrtina
Syn si vzal LSD mam o něj strach byl uplně mimo 3 dny je mu 16 let říkal že to chtěl pouze zkusit ale já mu moc nevěřím co když přijde něco horšího,prosím poraďte a pomozte mi.Martina

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o syna po takové zkušenosti obavy. Nicméně je opravdu možné, že se jednalo o jednorázový experiment a pokud byl (jak mi z Vašeho stručného popisu vyplývá) pro syna spíše nepříjemný, tak riziko, že bude něco podobného opakovat, nemusí být velké. Vyloučit se ovšem nikdy nedá. Pokud se synův stav upravil a nebudete pozorovat nějaké významné změny v chování, okruhu přátel, školním prospěchu, nápadné výkyvy nálad, tak to bude pravděpodobně v pořádku. Další věcí je, že LSD patří do skupiny halucinogenů, u nichž je bohužel riziko, že mohou spustit nějakou dosud nerozpoznanou psychickou poruchu. Jestliže píšete, že syn byl "tři dny mimo", tak už to přesahuje účinek LSD, který trvá několik hodin. Většinou se pak stav spontánně upraví, ale někdy mohou přetrvávat např. úzkostné stavy nebo i závažnější psychické problémy. Pak by bylo na místě se se synem vypravit k odborníkovi. Pokud se syn nyní jeví v pořádku (nevím, jak dlouháí doba od zkušenosti uběhla, takže nemohu úplně situaci posoudit), tak to vypadá, že se nic závažnějšího nerozběhlo. Pokud by se situace se synem zhoršila a potřeboval odbornou pomoc nebo byste si potřebovala o tom sama s někým z odborníků promluvit, tak Vám také mohu poskytnout kontakty na kolegy, když mi napíšete odkud jste. Zatím držím palce a zkuste synovi důvěřovat, že se experimenty nebudou opakovat. Přeji hodně štěstí a pokud byste chtěla, znovu napište.