Šlo by zvolit jako první krok nealkoholické pivo ?
Tomáš
Dobrý den, možná bude můj dotaz znít divně, ale opravdu nevím, kde jinde se zeptat.Takže: od patnácti let piji pivo (půlku života).Zpočátku samozřejmě občas, dnes v podstatě denně.Nesnáším tvrdé, nepiji víno, pouze a jenom to pivo.Průměrně asi 7-10 jedenáctek denně.Nemám žádné špatné stavy, vypadám jako střízlivý (což ale nejsem), ovládám se a funguji vcelku normálně.Přesto začínám mít velký strach, že jsem již ztracen.Ráno alkohol nepotřebuji, ale k večeru se začnu potit a musím na to pivo jít.Tedy vlastně nemusím, vydržel bych to, ale utíkal bych tam další den, takže to de facto nic neřeší.Do léčebny jít nechci, přemýšlím o něčem ambulantně, pokud něco takového je možné.Jsem ze Zlína.A ještě k tomu nadpisu: bylo by alespoň částečné řešení začít pít nealkoholické pivo ? "Oblblo" by to mozek alespoň trochu, nebo by mozek tak jako tak chtěl svou dávku ? Děkuji za odpověď, Tomáš.

Odpověděl:
Dobrý den, Tomáši, "ztracen", jak se vy obáváte, určitě nejste. Vždycky se dá něco dělat a situaci změnit a vy máte za sebou ten zásadní a směrodatný krok, kdy jste si připustil, že s pivem máte problém a chcete ho řešit. A to je moc dobře. Myslím, že ambulantní léčba by mohla být pro vás dobrou volbou. Posílám vám kontakt na zlínského lékaře-psychiatra, který má ambulantní praxi a specializuje se mj. i na léčbu závislostí. V rámci léčby bude zřejmě potřeba se dobrat i příčin, které vás k nadměrné konzumci alkoholu dovedly a "ošetřit" je, aby jste abstinenci v budoucnu zvládal. A to vám půjde s psychoterapeutickou podporou určitě lépe. Přeji vám hodně sil a držím palce a když tak dejte vědět, jak to vypadá. Zlín, Psychiatrie, psychoterapie a adiktologie Osvoboditelů 91, Zlín, 760 01 telefon: 577 220 634 MUDr. Pavel Konečný http://www.psychocentrumzlin.cz PS: S tím nealko pivem to klidně můžete zkusit, ale s ohledem na frekvenci a množství alkoholu, který v současnosti konzumujete, to nejspíš fungovat nebude. Váš organismus se bude "dožadovat" alkoholu, nikoli chmele:)