informace
rozina
Dobrý den, asi po roce jsem se strašně opila, a vše si pamatovala až do chvile kdy jsem se probrala na záchodě kam jsem prý odešla a nejspíše tam usnula. A všichni mě asi 1,5hodiny hledali. Měla jsem podle alkohol testeru zhruba 3promile. Ale já jsem se probrala a měla strašně rozšířené zornice, měla jsem pocit, zda mi někdo nedal něco do pití, ale to nejspíš ne. Zřejmě to je možné i po pozření tolika alkoholu. ALe přece jen jsem se chtěla zeptat zda je možné udělat si rozbor krve,pro poznání zda jsem měla v sobě nějakou drogu nebo ne. Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že to, co popisujete, bylo způsobeno alkoholem. Myslím, že tři promile jsou skutečně dost a že byste na to měla být opatrná, protože v takovém stavu Vám hrozí, že sobě nebo někomu jinému způsobíte nějaký úraz nebo v bezvědomí či alkoholovém spánku vdechnete zvratky a udusíte se. Co se týče rozboru, zda jste nevědomky nepožila nějakou drogu, obvyklejší jsou testy ze vzorku moči. V lékárně se dají zakoupit jednorázové orientační testy (fungují na obdobném principu jako těhotenstký test), které by mohly případně metabolity drogy zachytit. Problém je v tom, že stimualční drogy (které způsobují rozšíření zornic), jsou detekovatelné poměrně krátce, jestliže se jednalo o jednorázové užití. Kokain pouze několik hodin, pervitin a extáze max do týdne, spíše kratší dobu. Pokud se suituace odehrála v sobotu, tak si nejsem jistá, zda test má ještě smysl. Testy se dají koupit i přes internet, ale dodání trvá delší dobu a pak byste také testem nemusela již nic zjistit, ani kdyby se o podání drogy jednalo. Test na jednu drogu stojí okolo sto korun, pokud byste se přesto k testu rozhodla. Také mě napadá, že prostředí, kde by hrozilo, že by Vám někdo mohl hodit nějakou drogu do pití, není možná také nejlepší místo pro večírek. Příště na sebe buďte opatrnější.