céčko
Lucie
mám dotaz, mému příteli vyšly jednou testy na žloutenku c pozitivně a podruhé negativně.jaká je pravděpodobnost, že by mohl být pozitivní.v tom případě bych byla i já.měli jsme nechráněný sex a oba bereme nitrožilně drogy.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pravděpodobnost je dost velká, hlavně vzhledem k tomu nitrožilnímu užívání. Jde ale také o to, jak vysoké byly hodnoty protilátek. Jestli třeba žloutenku prodělal a je jedním z těch mála šťastných, kterým po ní nezůstaly velké stopy atd. To všechno je třeba zjistit novým vyšetřením. Pokud jste spolu brali drogy jednou jehlou, je dost pravděpodobné, že i Vy bohužel budete nakažená. Přenos nechráněným sexem je méně pravděpodobný. Také si určitě co nejdříve zajděte na testy a poradit se jak dál.