drogy
kimi
Dobrý den, potřebovala bych poradit jak se mám chovat a hlavně jak postupovat k přítelovy, který bere drogy. Jsme spolu již 4 roky a ze začátku jsem ho párkrát načapala že si dal pervitin.Jenže mi tvrdil,že je to dávno za ním. Protože před tím 5 let fetoval a tvrdil,že tohle období už má zdárně za sebou, že se vyléčil. Jenže když si našel během posledního roku dobře placenou práci, rozjel to znovu. Několikrát jsem u něho našla stříkací jehli, hrozně zhubl a během 3měsíců utratil 70 000 kč bez náznaku koupení něčeho hmotného. Šla jsem na něj jak tvrdě, tak mile. Ze začátku jsem mu vyhrožovala, poté jsem se snažila mu pomoct, že se půjde léčit a a že mu budu oporou. Jenže vždy se mi vysměje a tvrdí že drogy nebere. Jenže občas jsem na něm vyděla pichance a modřiny a i smsky které si píše s kamarády tomu naznačují. Navíc má dost podivné kamárady. Chtěla bych mu pomoct, jenže nevím jak. Nikam ho nedotlačím, nedostanu k odborníkovy. A když jsem mu řekla že odejdu tak mi řekl že se radši zabije. Poradíte mi co mám dělat, abych ho přesvědčila že má problém????děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že v současné chvíli nemá smysl přesvědčovat ho, že má problém. na to si musí přijít sám. Vy si ale musíte pro sebe srovnat, jak moc velký problém máte Vy. Kromě toho, že vztah nemůže být ve třech - tedy s pervitinem - funkční, ani příjemný, Vás taky přítel hodně ohrožuje, a to jak zdravotně (snadno by Vás mohl nakazit např. potencionálně smrtelnou žloutenkou typu C nebo B), tak i materiálně a finančně. Předpokládám, že spolu bydlíte a pokud on neuváženě rozhazuje své peníze, je jen otázkou času, kdy začne utrácet i Vaše. Jeho podivní kamarádi se také mohou za čas rozhodnout, že Vám např. něco doma ukradnou apod. Žít s aktivním uživatelem pervitinu, který má tak malý náhled na svou situaci, je velmi nepříjemné i nebezpečné. K tomu Vás ještě vydírá. Chápu, že je to hodně nepříjemné a nelehké, ale neměla byste na sebe brát zodpovědnost za jeho život. Vy se potřebujete rozhodnout, jestli ten Váš je pro Vás pod takovým tlakem snesitelný.