Mariuana a bolesti břicha
matka
Dobrý den,¨ obracím se na Vás se dvěma dotazy: 1/ zjistila jsem, že náš 16 letý syn kouří marihuanu poté co byl převezen do nemocnice se silnými bolestmi břicha. Po vyšetřením ultrazvuk, RTG a krevní obraz a moč, se lékaři přikláněli k původu bolestí právě od marihuany. Je takováto rekce obvyklá, lze ji předpokládat i pokud by marihuany ještě kouřil? 2/ snažíme se mu vysvětlit, co vše sebou užívání drog přináší, ale mám obavu, že protože jsme rodiče, nebere naše rady příliš vážně. Doporučil byste nám návštěvu poradny hned po zjištění této skutečnosti, že marihuanu kouří, či máme ještě vyčkat? Můžete mi udat nějaké indicie které by mi naznačili, že opět kouřil? Děkuji za odpovědi

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, spojení bolestí břicha s kouřením marihuany není nijak obvyklé. není mi moc jasné, jakou spojitost by to podle lékaře mohlo mít. Vysvětlil Vám to nějak podrobněji? Co se týče návštěvy poradny, pokud jste schopni se o drogách otevřeně bavit a syn s Vámi komunikuje, zkusila bych s ním probrat nejdřív dopodrobna a bez výčitek celou situaci doma. Zjistit, jak často marihuanu kouří, co mu to dává, jestli v tom vidí nějaká rizika, kde jinde by mohl najít to, co hledá teď v marihuaně. Pokud byste chtěli navštívit poradnu, bylo by dobré předem si rozmyslet, co od toho čekáte. Jestli např. chcete v přítomnosti třetí osoby - což je často velmi účinné - dohodnout další pravidla doma a následky jeho kouření. Nebo jestli chcete Vy sama načerpat informace o marihuaně - pak by možná stačilo zajít někam sama. Když totiž někam jen tak přijdete, riskujete situaci, kdy celé setkání bude zmatené a o všem a o ničem a syn jen získá dojem, že tomu vůbec nerozumíte, a že vlastně o nic nejde. To, že syn opět kouří poznáte zpočátku dost těžko. Zkusila bych opět vsadit na co nejotevřenější komunikaci a všímat si hodně toho, jak tráví volný čas a v jakém stavu chodí domů, jak si plní své povinnosti atd.