stavy při perníku
o.ala
Dobrej,už jsem psala do této poradny několikrát,ale ted to zkrátím Alena a psala jsem jí ohledně syna Patrika,,,chvíli klid,rodina,jakž takž pohoda,,odstěhoval se,chvíli fungoval se svojí rodinou,přítelkyně ho po 3 týdnech na přání matky opustila,pak to začalo zas,,perník,nezájem,hádky,nadávky,,,já platila vše,nájem,atd,živila ho,,ted je tzv.ve sračkách,je 10 dní čistý,má hrozné stavy,úzkosti,teplo pak horko,prý měl nějaký flas beck,ani nevím jak se to píše,,,v bytě byl sám,trpěl samotou,prosil trochu o lásku,o přízen,už to bylo jiné,jako by si uvědomil funkci rodiny,,,ted momentálně chce přestat,o byt přišel a prosí o pomoc u nás doma,aspon na chvíli,nemůže být sám,šílí z toho,ale můj muž ho nenávidí,trpí averzí tak silnou,že mu to přerostlo přes hlavu a jen ho vidí,je konec,,nevím co dělat,syn je jiný,když je jen chvíli u nás doma,je cítit,že je štastný,že není sám,vím,že si uvědomuje co je ted rodina,ale nevím co s mužem,,jsem zoufalá,muž ví,co to semnou dělá,ale nebere ohled,,jinak když syna nevidí,je nejlepší člověk,manžel,atd,ale jak je u nás,je jak bez smyslů,,syn nikdy neprovokoval k hádkám,vždy muž,protože ho silně nenávidí,,prosím,poradte mi co nejdřív,jak se mám zachovat,,vím,že mě syn ted potřebuje a když ho odkopnu,nemá šanci se z toho nikdy dostat a muž se přesvědčit nedá,,i kdyby se změnil a byl jinej a čistej,tak se k němu nezmění,ani kvůli klidu mýmu,,jsem naprosto vykolejená,zoufalá,ted brečím u psaní,,co mám dělat,,děkuji předem,,Alena.Syn mu nic nedělá,nevšímá si ho,ani nechodí doma tam kde je on,má respekt,muž je jak fanatik,jak kdyby přišel mor do domu,štítí se ho,je to hnus,fuj,ani se o něm nevyjadřuje jako o člověku,,,nemám slov,,pak se my dva samozřejmě hádáme,odcizujeme,,říkám mu,at si ho nevšímá,peníze dá,do práce chodí,jen do začátku,at furt nebrečí,byl 7 měsíců sám,,absolutní nezájem,ještě provokuje,,jsem v koncích,myslím,že muž by potřeboval víc psychiatra než syn narkoman.

Odpověděl:
Dobrý den, není nic neobvyklého, že v dlouhodobém horizontu závislost dítěte rozvrátí vztahy v celé rodině. Vy jste se snažila synovi pomáhat nadstandardně, vždy a ze všech svých sil a pokud se dobře pamatuju vaše minulé dotazy, syn vás nejednou zklamal. Z tohoto pohledu je odmítavé stanovisko u vašeho muže pochopitelné. Myslím, že v současné době by bylo dobré po vašem dospělém synovi požadovat, aby se osamostatnil a převzal zodpovědnost za svůj život. (Pokud má závážné psychické potíže, které mu v tom brání, je na místě adekvátní psychologická či psychiatrická pomoc). A narušený vztah s manželem, pokud se nezlepší, eventuelně řešit s pomocí odborníků v některé z poraden pro rodinu a mezilidské vztahy. Hodně štěstí.