pomoc!!!
Freesty
Dobrý den, prosím o pomoc... kamarád trpí už pátým rokem nějakou psychickou poruchou osobnosti. Bral drogy... byly to spíš experimenty, žádná delší zývislost, ale i to mu nejspíš stačilo, aby dopadl, jak dopadl. Z arogantního, povýšeného, drzého vtipálka se stal chudák.. flegmatický, bez energie, zoufalý ze svého stavu. Mluví z cesty, myslí si, že je zvíře, má zvířecí mozek, že je odporný, všichni ho sledují, že je nicka atd. ...diagnóza je prý paranoia a schzyofrenie. To pozoruji i já. Myslím, že má špatné doktory, v Opavě na psychiatrii se mu ještě přitížilo, daly mu elektrošoky. Má plný invalidní důcho. Prosím vás poraďte mi, jak mu můžu pomoci??? MOC prosím, kam se mám obrátit?? Děkuji za jakoukoliv radu!!

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, paranoidní schizofrenie je vážná diagnosa. Krom toho, že můžete počkat jak se bude vyvíjet při léčbě, můžete být s ním, pomoci mu v běžných věcech. Ohledně léčby-Opava není špatná psychiatrická léčebna a pokud se týká elekrošoků - tak upřímě, kdybych onemocněl paranoidní schizofrenií, tak bych si je vybral raději než léky. Má méně nežádoucích účinků, shodné a nebo lepší výsledky a nemusí se brát stále. Pověst ale nemá dobrou, jeví se to jako brutální zásah, ale je to fakt lepší. pokud mohu mít dobré doporučení, tak se s kamarádem dohodněte, jestli byste mohli navštívit psychiatra společně, předem se ohlaste a proberte to s kolegou. Nejlépe vám vysvětlí v čem kamarádovi pomoci, co zvládne a co ne. Ohledeně kontaktu - kdybych si měl vybrat kam se s takovými obtížemi obrátit - tak má osobní volba by byla Psychiatrické centrum Praha, je to psychiatrická klinika III. LF UK, sídlí v areálu Psychiatrické léčebny v Bohnicích. Počítejte ale s tím, že mívají dlouhé objednací doby a neberou lidi se závislostí.