Heroin-Subutex
JOHANA
Přes rok užívám heroin, v poslední době častěji než bych chtěla. Chodím do práce a "Ačka" si nemohu dovolit. Už to nezvládám ani finančně. Jakým způsobem bych mohla požádat o substituční léčbu?? A koho?? Jaké jsou podmínky aby mi byla schválená. Děkuji a čekám na odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud jde o substituční léčbu Subutexem, tak Subutex může předepsat jakýkoliv lékař bez ohledu na specializaci. Je samozřejmě lepší se vypravit za někým, kdo má se substituční léčbou zkušenosti, kdo Vám jednak předepíše medikaci (Subutex nebo lépe nový preparát Suboxone), jednak Vás bude aspoň zpočátku léčby kontrolovat a monitorovat průběh léčby a také Vám poskytne nějakou psychologickou podporu, případně doporučí kontakt, kde by bylo vhodné abslovovat k substituci ještě nějakou podpůrnou terapii. Pokud jde o substituci metadonem, tam je situace trochu složitější, metadon se vydává pouze ve speciálních centrech a o léčbu je nutné požádat, hlavními podmínkami jsou věk nad 18 let a prokázaná závislost na opiátech. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit nějaký vhodný kontakt na lékaře, který by Vám mohl psát Subutex/Suboxone, případně i na zařízení, které se věnuje podpůrné terapii lidí v substituční léčbě. Zatím držím palce a myslím, že děláte moudré rozhodnutí.