16 syn me druzky kouri marihuanu
ramon
Dobry den,syn me druzky kouri a pestuje marihuanu.Jde o to,ze v posledni dobe nekolikrat napadl svou matku protoze mu nedala penize ktere utracel za marihuanu a za cigarety.Kdyz mu matka odmita penize dat tak po nadavkach prislo napadeni ,vyhazel veci z okna a kdyz uz se chystal ze fyzicky napadne i matku tak jsem se do toho vlozil ja ,byl jsem slovne napaden/vulgarne/na to konto padla facka a pestovana marihuana letela z okna.Tu facku jsem dal ja. Utekl z domu a sel za otcem a dedou kde si postezoval tak ze ja ho biju atd.Otec to nijak neresil a syn se vratil uz na druhy den domu.Jeden den stacil na to aby mu jeho matka vyklidila pokoj a uvedla ho doporadku tak jak by to mel mit 16lety student. Kdyz se syn vratil zacal opet pozadovat penize,ze pry kapesne atd. Vzdy pozaduje tolik penez kolik stoji davka marihuany.Eliminoval jsem i podezrele prekupniky pohrozenim ze je udam na policii. Chovani syna me druzky je podezrele take v tom smeru ze se obavam ze obcas si veme i nejakou tu tvrdou drogu coz se vyznacuje hlavne tim ze nedba o svuj zevnejsek,pri hadkach vyhrozuje likvidaci,neudrzuje sve osobni veci v poradku,vse rozbiji,domaci povinnosti uz davno prestal delat a ve skole vysledky nejsou dobre. Jak se k tomu vsemu mam postavit jako druh jeho matky a co mam v situacich ktere zrovna nejsou prijemne delat??? Dekuji Ramon

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, souhlasila bych s Vámi v odhadu, že nepůjde jen o marihuanu. Kuřáci marihuany totiž nebývají agresivní, ani slovně ani fyzicky a na jejich zevnějšku také nebývá nic divného. Myslím, že jste se zachoval velmi dobře, pro syna Vaší partnerky je teď důležité, aby pocítil i mužský přístup a aby mu bylo jasné, že si nesmí dovolovat na svou matku, protože Vy zakročíte. Také s Vámi stále bydlí a chce po Vás navíc peníze, takže si nemůže dělat co chce. Bylo by dobré dohodnout se na dalším postupu v celé rodině, tzn. nejen s partnerkou, ale také s jeho vlastním otcem a dědou. Nastavit jasná pravidla a dát mu najevo, že do značné míry je doma určujete vy dospělí, nebo se na nich je třeba minimálně dohodnout. Např. kapesné bych nepovažovala zdaleka za samozřejmost, obzvlášť pokud si neplní své povinnosti a školu zanedbává. Bylo by dobré zajít se s partnerkou poradit do centra pro rodiny závislých, kde byste mohli probrat dopodrobna, jak dále postupovat a Vy byste si mohl ujasnit, jaká je Vaše role v celém problému. Pokud byste nevěděli o žádném kontaktu, napište prosím lokalitu, ráda Vám nějaké zašlu.