Manžel alkoholik
Hančí
Dobrý den, jsem se svým manželem 4 roky a vlastně 4 roky pije. (Pil už ve svém prvním manželství, vlastně pije průběžně stále 20 let) Tvrdí, že alkoholik není, to by musel chodit dom po čtyřech. Ale pravda je taková, že v hospodě je každý den, někdy hoďku, někdy tři, občas nahází do automatů. Nedbá na moje prosby. Když se pohádáme kvůli chlastu, je schopen vzít mi peníze z peněženky a jít se opít. Pak se ho bojím, je agresivní. Vydrží strašně moc, nevím, zda to má souvis s váhou 2m/140kg. Každý den má min 5 piv a 5 panáků, je schopen však vypít i 1/2 l během pár hodin tvrdého alkoholu, aniž by to s ním nějak zalomcovalo. Jsem z něj nešťastná, máme 2 malé děti a on dává přednost hospodě. (necvhodí tam kvůli kamarádům, ale chlastu). Na léčení nechce. Ani na ambulantní, natož na ustavní....

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v okolí Vašeho města je opravdu jen jedna léčebna. I když ale nebude chtít manžel nikam nastoupit - což asi teď nebude chtít - bylo by dobré, abyste se zašla Vy sama poradit do ambulance jak dál. Je vidět, že pití Vašeho manžela hodně ovlivňuje celou rodinu a nemá smysl žít v něčem takovém, když Vám to nevyhovuje. Máte právo také rozhodovat o tom, jak bude Vaše soužití vypadat. Pokud Vám manžel bere proti Vaší vůli peníze a Vy se ho bojíte, je už to poměrně vážná situace. V ohrožení by se mohly ocitnout časem i děti. Proto je určitě třeba, abyste s někým podrobně probrala celou situaci a co se dá z Vaší strany dělat.