Rivotril pro alkoholika?
Adéla
Trpím fobiemi a úzkostnými stavy. Několik let jsem to "zaháněla" alkoholem, až se ze mě stal alkoholik. Pila jsem tajně a hodně. Pak jsem navštívila psychiatra a ze dne na den přestala pít. Nasadil mi AD a Rivotril na úzkosti. Je to 3/4 roku. od té doby jsem se alkoholu ani nedotkla, ale obávám se, že jsem jen vystřídala jednu závislost za druhou. Rivotril neberu denně, ale jen při zátěžových situacích. Asi 3x za týden, v dávce 0,5 mg-2 mg (podle situace). Souběžně s tím chodím i k psychologovi. Zajímá mě jednak, jestli pro abstinujícího alkoholika je vhodný Rivotril (když AD mi na zátěžové situace nestačí), a jednak jestli je nutné se ještě po 3/4 roce abstinence léčit v protialkoholní léčebně. To si myslí moje lékařka. Za odpověď moc děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je pravda, že Rivotril způsobuje závislost. Bylo by dobré o tom mluvit s Vaší lékařkou a požádat ji o jiné léky na akutní úzkosti (napadá mě např. Atarax). Zkuste se s ní pokud možno domluvit a nedělat žádná rozhodnutí o medikaci bez ní. Co se týče protialkholního léčení, po 9 měsících abstinence je vhodný čas na doléčování. Nevím, jak máte kontakt definovaný a jak probíhá, ale důležité je, jestli Vám něco dává. Opět, mluvte o tom společně. Nevyléčí Vás jen "někam chodit", ale náplň sezení.