Muj problem Alkohol
Paskal
Dobry den.Chtel bych se zeptat nevim co jsem jestli alkoholik ci zavisli na alkoholu ci mam problem s alkoholem ale neco z toho budu.Ziji ve svedsku 3 roky ma pritelkyne je svedka ale odjela ode mne protoze alkohol.Me je 29 let bude brzo 30 let.Lecim se zde ve svedsku v lecebne proti alkoholu a setkavam se i se skupinou aa anonymni alkoholici jen mam nekdy intuici ze nemusim byt na tech setkanich.Cetl jsem i velkou knihu pro anonymni alkoholiky.Muj otec je alkoholik ale on si to neprizna.Podle me by to mohlo byt dedicne z otce na syna atd.Ja jsem strizlivy 2 mesice a snazim se jen nekdy uvazuji proc si nedat aspon trochu alkoholu mam z toho strach ze bych zacal znovu pit.Mam priznaky alkoholismu a ty jsou piti rychle alkoholu hlavne piva a ne jen jedno,pak i tvrdy alkohol,pocitani procent alkoholu kolik snesu,schovavani alkoholu pred ostatnima,piti po taji,vymena alkoholu se sklinek za nealko,planovani.Pil jsem pro efekt mel jsem rad to uvolneni ten pocit ta odvazanost.Ma priblizna doba piti je asi 5-7 let ale ne kazdy den.S kourenim jsem prestal je to ted pres 1 rok co nekourim.Pred tym jsem kouril asi 7 let ale prestal jsem zda se mi ze alkoholizmus je o mnohem tezsi.By mne zajimalo za jakou dobu se vycisti telo od alkoholu pokud teda pil tech 5-7 let?Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je vidět, že už máte svůj problém s alkoholem dobře zmapovaný, a že Vám léčení pomáhá. Fyzicky se tělo od alkoholu očistí už za několik dní. Pak jsou zde ale dlouhodobé následky, jako je poškození jater, poškození mozku, které vzniká např. při deliriu (nevím ale, zda jste jím prošel) atd. To jsou následky, které se mohou objevit ještě mnoho let po odabstinování a zlepšují se velmi pomalu. Ale zlepšují, zato s alkoholem se jen stále rychleji zhoršují. A pak je tady také psychická závislost, které se zbavit trvá i léta, dokonce někteří odborníci trvají na tom, že alkoholikem je člověk celý život. Držím tedy palce, abyste měl problémů co nejméně a život bez alkoholu Vás pokud možno co nejvíc bavil.