Benzodiazepiny
Martin
Dobrý den, již roky trpím sociální fobii a dalšími psychyckými problémy a samotná antidepresiva ač jsem jich vyzkoušel více mi nikdy příliš nepomohla . Bohužel krom schváleného antidepresiva paroxetin 40mg a rivotrilu 0,5mq 3 krát denně jsem si sám naordinoval ještě Diazepam , Oxazepam a zolpidem jenž mi na čas pomohly odstranit tyto obtíže. Léky jsem si objednával přes internet. Samozřejmně že časem přestaly účinkovat a já pochopil že tudy cesta nevede a tak jsem je postupně velmi pomalu snižoval. Nicméně nyní mi dealer řekl, že Diazepam nemá a já tak mám tento lék na pár dní a uvědomujisi si závažnost této situace a nerad bych sklouzl jinam např alkohol . Má lékařka o tomto pochopitelně nemá ponětí a jsem ve stavu kdy se tyto obtíže ještě zhoršili z pochopielných důvodů díky snižování - strach, úzkost nervozita a strach z lidí. Nyní jsem na dávkách 20mg diazepamu denně , 7,5mg oxazepamu denně a 50 mg zolpidemu denně a nevím jak dál a samozřejmně se bojím toto sdělit své lékařce . Rád bych se toho rád zbavil co nejdříve ale to bohužel to nejde neboť se tělo brání a také se bojím , že na postupné snižování dávek nepřistoupí a dá mi místo toho nějakou náhražku bez postupného snižování. Můžete mi vy pomoci pokud by lékařka toto odmítla či nikoliv. vím , že by to bylo velmi tvrdé pokud bych to nesnižoval postupně ale vysadil to ze dne na den jak tedy dál ? rád bych se toho zbavil ale vím že to je několikaměsíční záležitost a krom toho mám několik let chlamydie které mi samy o sobě způsobují bolesti svalů a další obtíže a již jsem neúspěšně absolvoval léčbu a tyto léky právě ty bolesti také snižovali... Mohu se na vás obrátit co se benzodiazepaminů týče jak snižovat toto množství plus náhradní léky aby to nebylo takové utrpení nebo se tímto nezabýváte. Na detox se mi nechce protože tam jsou velmi tvrdí Můžete mi pomoci vy?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte pravdu, že není dobré vysadit tyto léky najednou. Abstinenční příznaky by mohly být dost závažné a k tomu by se pravděpodobně přidala ještě větší úzkost. To všechno ví i Vaše lékařka, závažnost závislosti na benzodiazepinech je dnes už dobře známá. Proto se vůbec nebojte jí o svém užívání těchto léků říct. Měla by o tom také vědět proto, že spolu mohou jednotlivé léky - tedy ty jí předepisované a ty Vámi kupované - velmi špatně reagovat. Sdělte proto co nejdříve své lékařce přesné dávky všeho, co užíváte a domluvte se s ní na plánu vyabstinování. Pokud by s tím byl nějaký problém, nebojte se obrátit na jiného lékaře. Jestli jste z Prahy, můžete např. kontaktovat naše ambulantní zařízení CADAS, kontakt naleznete na www.sananim.cz. Nevím, jak přesně probíhá kontakt s Vaší lékařkou, ale pokud tomu tak ještě není, určitě bych Vám doporučovala kromě léků i psychoterapii. Řešily by se tak více příčiny problémů než následky.