pohozené inj.stříkačky
petr*
Dobrý den. Rád bych si ujasnil některé právní předpisy či zákony. Rád bych věděl zda se dopouštím přestupku či dokonce trestného činu když ve městě v kterém žiji sbírám pohozené použité inj.stříkačky i když dodržuji pravidla jak s těmto materiálem nakládat ( což znamená uchovávám je v chladničce v nádobách, které po naplnění odevzdávám městské policii k dalšímu procesu likvidace odbornou organizací). Rad bych tedy věděl zda tím porušuji zákon a zda ano tak jaký. Děkuji Vám Petr *

Odpověděl:
Dobrý den, ohledně vašeho dotazu jsem kontaktovala JUDr. Ing. Helenu Svatošovou z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. Její odpověď vám zde cituji: "Ten, kdo na ulici sebere zjevně použitou (ale i nepoužitou) stříkačku za účelem odevzdání obecní policii se rozhodně nedospouští žádné nezákonnosti; naopak tento postup občanské právo pro nalezené věci předvídá. Podle něj platí u všech nelezených věcí povinnost ji odevzdat obci, na jejímž území k nálezu došlo. U použitých stříkaček přistupuje další rovina, a to, že jde zároveň o odpad (resp. nebezpečný odpad) ve smyslu zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a přidružují se zde další povinnosti. Ty se uplatní právě při systematickém sběru a nakládání s takovými předměty ve větším množství a jejich zpracování - k tomuto je vždy třeba povolení krajského úřadu. Povolení předchází řízení, kde se osvědčuje splnění řady technických, organizačních a kapacitních podmínek zařízení požadovaných řadou podzákonných předpisů. Doporučujeme tedy před zahájením řízení důkladnou konzultaci s odborníkem na tomto úseku odpadového hospodářství či přímo s krajským úřadem, ev. magistrátem (zpravidla vyřizuje odbor životního prostředí). Za PPANO, Helena Svatošová"