nepoučitelná sestra
Anke
Dobry den,chtela bych Vas poprosit o radu.Tyka se to moji mladsi sestry,ktere ale uz 18bylo,takze je plnoleta a prakticky si muze delat co chce.No a v tom je ten problem.Jakmile dosahla 18 let si buh vi kde nasla pritele,ktery je ale uz dlouhodoby fetak a taky i vari drogy.Bohuzel ji k tomu dnu stahl taky,jenze tak,ze sestra uz po dvou letech je totalni troska.Cpe do sebe uz skoro vse-od toluenu,marihuany,pervitinu a rekla bych i ruzne dalsi drogy.No proste vse co je.Je uz ale hodne postizena a neni ji srozumet ani jedna veta-dobre.Neco skomoli,chodi jak bludna duse a porad se drzi toho fetaka (u Odry ve stanu).Misto toho aby zacla zit normalni zivot.Ja bych ale uz chtela mit tzv.klid.Vim ze pokud sama nechce,tak to asi nepujde,ale nemuzeme ji nejak donutit,nebo tak?Uz jsme uvazovali i o nasilnem zavreni do sklepa a odtrhnuti od jejich tzv.pratel.Prosim Vas poradne co mame delat.Jsme uz vycerpani z toho,jak ji chceme pomoci a ona se nam furt smeje do obliceje.Byla i na lecenich,ale bud ji po case pustili anebo utekla...Ja se ale nechci na ni divat,jak se nici.Mam i malou dceru,tak taky kvuli ni...Dekuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že je to hodně těžké, připustit si, že je v tomhle případě člověk skoro bezmocný. Ale bohužel je to tak. Sestra žije jinde, vybrala si svůj vlastní život a pokud po Vás nic nechce, nemáte na ni momentálně žádný vliv. Jediné, co můžete dělat je, že ji nebudete nijak její braní ulehčovat. Tzn. nebudete jí dávat peníze, tahat ji z problémů atd. Díky tomu se možná rychleji dostane na své pomyslné dno, které má každý jinde, ale kam musí každý dopadnout, aby si uvědomil, že takhle už žít nechce.