dál hulič, proti svý vůli
Hawkasin
zahulim si a zacnu se soutredit na dech, sem neklidnej, vnimam jenom to. v hlave mam ze dejcham nak slabe, mam pocit ze prestavam dejchat, tak dejcham rychle, takze sem zadejchanej hlavou se mi honej paranoidni predstavy ze to se mnou sekne, predstavuju si jak lezim nekde na koberci, nedejcham jak by trvalo dlouho nez by prijela pomoc!!! ze bych chtel inhalovat nakej blahodarnej sprej aby to vodeslo. jak mam sucho v hube a NEVIM jestli se to doopravdy DEJE nebo jestli je to jen v moji hlave! mozna je to jenom psychoSOMATICKY silenstvi. obcas to mam i kdyz nejsem po speku. prestat hulit pro me neni samo vo sobe zas takovej problem. tezky je NAJIT si neco jinyho. ODPOUTAT se, NAHRADIT to necim jinym. zmenit styl zivota. kdyz treba nehulim TEJDEN, tak pohoda, ale proste nedelam NIC. dny sou stejny. mam misto toho chlastat? to je blbost. je mi 19 a nic jinyho sem nikdy nedelal. nemam nic skolu, ridicak, cil, holku, jinou zabavu. na vsechno seru. vadi mi to ale proste nic neudelam. magor by premejslel nad sebevrazdou.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, takové stavy popisují dlouhodobí kuřáci marihuany docela často. Opravdu jde z velké části o psychosomatiku. Bohužel nezmizí, dokud nepřestanete hulit. To je jediná možnost, jak se jich zbavit. Naopak, časem se přidávají i další potíže a stavy se kolikrát zhoršují, což za to nestojí. Prázdno, které prožíváte při abstinenci od marihuany, je také dost typické. Vyžaduje bohužel sebrat veškerou vůli, které většina kuřáků nemá moc, a "na sílu" začít dělat jiné věci. Ne všechno najednou, ale postupně. Zkusit si najít kolem sebe lidi, kteří dělají něco jiného než hulí a přidat se k nim. Ono to k Vám bohužel samo nepřijde. Pokud byste byl ochotný se o svoje potíže s někým podělit, zkusila bych individuální psychoterapii, spíš dlouhodobější, mohl byste si tam spoustu věcí ujasnit a měl byste podporu i zvenčí. Zbavit se psychické závislosti na marihuaně není vůbec žádná legrace a trvá to i roky, než se život úplně změní. Ale stojí to za to...