Přestávání s pervitinem
Citronela
Dobrý den, žádám Vás o radu. Můj přítel bere pervitin, myslim že asi už tak tři roky. Ke konci si ho píchal, teď nevím. Tvrdí že ne, ale nejsem si jistá. Pervitin rozbil náš vztah, tak, že jsem mu dala kopačky, ale on prosil o druhou šanci. Tak jí dostal za určitých podmínek....samozřejmě jedna z nich byla, že přestane brát pervitin. Sám řekl, že chce přestat, že už ho to nebaví....přestává ale už asi 2 měsíce a myslim, že to sám nezvládne....říká, že jsou dny, kdy bez toho nevstane, tak si to musí zase vzít. Chtěla bych Vás proto požádat, jestli existuje nějaký návod, jak s tím přestat a zároveň při tom moci normálně žít a pracovat. Do žádné léčebny nechce....říkala jsem mu, že mu teda alespoň najdu nějakou odbornou pomoc....to řekl že není potřeba, ale já myslím, že to asi potřeba je....že takhle se té závislosti nikdy nezbaví. Pokud nejde jen tak do emailu napsat účinný způsob, jak postupně přestat, mohla bych požádat o nějaký kontakt na osobu, která by mi poradila a pomohla? Bydlím nedaleko Kutné Hory nebo Kolína. Předem děkuji. S pozdravem Citronela.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, především musí člověk opravdu chtít přestat. A do toho patří i to, že abstinenci zpočátku něco obětuje, např. volný čas nebo svou hrdost na to, že to zvládne sám. Přítel s Vámi hraje oblíbenou hru na "ano, ale". Vy mu nabízíte různé možnosti a jemu se nic z různých důvodů nehodí. Ale samotnému mu přestat taky nejde. Bylo by tedy dobré dát si pro sebe hranici, co ještě chcete snést a jak dlouho. A také mu ji sdělit. Pokud ji překročí, je pak ale opravdu potřeba splnit, co jste řekla, tedy třeba od něj i odejít. Jinak se dostáváte do situace, kdy on zjišťuje, že s Vámi může být i když bere. Nechte tedy iniciativu na něm, ať sám řekne plán, jak to zvládne, Vy si ale rozmyslete, kde máte svou hranici. Asi to nebude jednoduché, proto je myslím dobrý nápad poradit se s někým "zvenčí". V Kolíně je Vám k dispozici Kontaktní centrum, Kutnohorská 17, Kolín, 282 02, telefon: 321 715 004; 774 847 071.