pervitin
lukas
Dobry den,chci se jen zeptat,pervitin uzivam ani ne pul roku.mel jsem tak 10 car za kilko.jen s prateli a vzdycky jen jednu noc.asi dvakrat to bylo ze sem si dal v noci a pak nekdy dopoledne..a lecil jse se ztoho par dnu.a ted v patek na me prisla nejake abstinencny priznaky..na posledy jsem mel okolo 10dnu.a zaclo to mensima halucinacema,zimnice.pak zas vrouci pot jak kdybych mel 40horecky.trvalo to asi od pul5 odpoledne do pulnoci pak jsem nejak usnul.citil sem kazdou kost a tepy ve spankach a bolesti hlavy.druhy den bylo vse ok.az vecer jsem vubec nemohl spat,poruchy spanku ze?takze sem byl celou noc vzhuru a okolo 6rano jsem nejak usnul.a dnes mam oci jak koralky.a chilkove zimnice a divny pocity.nechci byt zavisli,nikdy sem byt nechtel.chtel jsem to jen zkusit parkrat,ale neprehanel jsem jak ostatni..tak proc to na me takhle chodi atd.nechci dalsi caru,pac uz to nechci nikdy.prave se vas chci zeptat jestli se da z toho dostat?aniz bych chodil do nakych K-center nebo tak.jestli to jde pretrpet a pak si uz fakt vazne proste nedavat,pac vim ze kdyz si dam tak vsechno bude dobre,ale pak v tom litam...!dekuju za odpoved=)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Závislost na pervitinu se neprojevuje takovými fyzickými příznaky, pervitin způsobuje psychickou závislost a fyzické příznaky, které by Vás mohly postihnout po vysazení, pokud byste ho užíval dlouhodobě a pravidelně, by byly spíše opačného charakteru - velká únava a spavost, velký hlad, otupělost. V následné abstinenci by se mohly vyskytnout poruchy spánku. Fyzické příznaky obvykle samy vymizí, pokud člověk abstinuje, cca po pár týdnech. Ale vzhledem k tomu, že jste měl pervitin desetkrát a naposledy deset dní před tím, než se u Vás projevilo to, co popisujete, mám pocit, že to možná ani nemá souvislost s pervitinem. Hypoteticky by se mohlo jednat spíše o "flashback" - návrat pocitů, jako při užití drogy, aniž by byl člověk intoxikovaný. Nicméně ani to mi k Vašemu popisu moc nesedí. Myslím, že se jednalo o jiné zdravotní problémy - horečka, bolest hlavy, bolest v kostech, chvilkové zimnice i ty divné pocity... spíš mi to připadá jako chřipka. Pokud by to přetrvávalo v dalších dnech, možná bych Vám doporučila navštívit lékaře, aby případně vyloučil nějaké závažnější onemocnění. Nicméně Vaše užívání pervitinu mohlo celkově organismus oslabit a každopádně považuji za moudré s tím přestat, abyste se do budoucna nevystavil nějakým horším problémům, včetně možného rozvoje závislosti. Deset užití už není jednorázový experiment a postupně byste se mohl do závislosti dostat. Držím palce a kdyby bylo potřeba, napište.