extaze
hanzja
Zdravim zkusil jsem hodne veci od alkoholu mariuhany pres lisohlavky mochomurky apod chtel bych zkusit extazi ale mam strach aby me to nak neohrozilo mam velmi nizky tlak nemuze to se mnou neco udelat?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, bohužel Vás asi svojí odpovědí nepotěším, ale nejbezpečnější je extázi neužívat vůbec. Každý jsme jiný a nikdy Vám nikdo nezaručí, že zrovna Vám extáze při tomhle typu užití neublíží. I každá extáze má jiné složení a může se stát, že zrovna v té, kterou byste si bral Vy, bude něco, co Vám nesedne. Jestli se i přes to chcete do experimentování pustit, pročtěte si informace, které jsou o extázi dostupné třeba na internetu: www.extc.cz, www.drogovaporadna.cz nebo www.saferparty.cz. Na stránkách www.saferparty.cz/extaze najdete např. následující informace o bezpečnější aplikaci: "Při zvýšeném krevním tlaku, problémech se srdcem, poruše funkce štítné žlázy, nemoci jater, problémech oběhového systému, astmatu či epilepsii, v těhotenství a kojení je třeba považovat MDMA za zapovězenou substanci. Základním pravidlem je popíjet pravidelně nealkoholické nápoje nejlépe s obsahem minerálů, aby se předešlo dehydrataci (půl litru každou půl hodinu) a dělat hodně krátkých přestávek ve fyzické aktivitě (tanec), aby se organismus nepřehřál. Pozor ale, při vypití mnoha litrů tekutiny naráz však může naopak dojít k rozvratu iontového hospodářství organismu a k závažným stavům s bezvědomím a křečemi končících někdy i úmrtím. Není vhodné konzumovat MDMA v případě špatné nálady a pokud není člověk s lidmi, s kterými se necítí dobře a kterým nedůvěřuje. Rozhodně není dobré užívat více tablet extáze v průběhu večera nebo je mezi s sebou kombinovat. Po odeznění účinků extáze je užitečné mít u sebe přísun vitamínů, nebo antioxidantů, je možno jimi mírnit neurotoxicitu a částečně i nepříjemný „dojezd“." Najdete tam informace o akutních i dlouhodobých účincích, informace o užívání extáze v kombinaci s jinými látkami apod. Stačí to v tuhle chvíli takhle? S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Určitě není na škodu vzít si půl tablety, místo jedné celé. Ani to není bezpečné, ale pravděpodobně tím zkrátíte dobu účinku, což se může hodit zejm. v situaci, kdy Vám intoxikace nebude příjemná.