chronicke vymysleni
muskac
Dobry den, muj kamos-27let, byl nekolik let zavisly na pervitinu a pak presel na kokain. Neuziva ho denne, jen obcas. Take dost pije a kouri maruhuanu, obcas bere prasky na spani/uklidneni a i je zapije tvrdym alkoholem. Posledni dobou u nej pozoruji stavy deprese a uzavrenosti a chorobne vymysleni a lhani. Vymysli si neco uplne z niceho nic, ze neco ztratil, nekde s nekym mluvil, neco dela. Nekdy jsou to male vymysly,nekdy velke a dulezite. Take se dost vytahuje ve spolecnosti. Dost se u neho stridaji nalady uzavrenosti a deprese s tim, ze je okouzlujici ve spolecnosti a vypada neuveritelne sebevedome. Vidite v tom nejakou psychickou poruchu? Jak mu lze pomoci, jelikoz on si mysli, ze vse zvlada?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, psychická porucha se nedá diagnostikovat a rozeznat, dokud člověk neabstinuje od všech psychotropních látek. A podle toho, co píšete, kombinuje Váš kamarád dost věcí, někdy i s opačnými účinky. Pak není divu, že se mu nálady tak mění. Vymýšlení si je celkem běžný jev u závislých. Většinou se do svých lží tak zapletou, že je časem pro jistotu používají ve všech situacích, i tam kde by to nebylo vůbec třeba. Pomoci je možné až tehdy, až se k tomu sám rozhodne. Zatím mu nejlépe pomůžete tím, že mu budete ukazovat realitu - že se mu nedá věřit, že není v pohodě, a že se chová zvláštně.