drogy
kikina
Dobrý den,paní Koryntová.Právě jsem si přečetla odpoved na můj dotaz.Píšete,že bych měla na čas odejít.Zkusila jsem to .Odešla jsem ke své rodině ale bohužel od rána do večera tam zvonil abych se vrátliadomů.Věřte,že pro mé rodiče to taky nebylo příjemné a tak jsem zase doma.Kdyby to nefungovalo,tak jsem ochotná od něj odejít.Tím jsem si jistá ale bohužel nemám kam.Rodiče bydlí jen o vchod dál a to abych se potom bála vytáhnout paty z baráku a čekat kde bude stát.Myslíte,že kdyby chtěl dokáže toho sám nechat bez odborné pomoci?Děkuji za odpověd

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, jsem ráda, že jste se ozvala znovu. Píšete, že jste zkoušela na čas od přítele odejít. Odešla jste k rodičům, do vedlejšího vchodu. Tam Vás i Vaše rodiče přítel neustále obtěžoval zvoněním a s tím, abyste se vrátila domů. Vy jste ustoupila a domů se vrátila. Odchod k rodičům tedy nejspíš nebude ta nejlepší varianta. Pochopila jsem dobře, že kdybyste měla kam jinam odejít (někam, kde byste se nemusela bát "vytáhnout paty z domu"), udělala byste to? Nevím, co bych Vám v tuhle chvíli mohla takhle na dálku poradit. Asi by bylo potřeba sejít se osobně a propátrat, co byste vlastně chtěla a jaké máte možnosti. Každé rozhodnutí však bude těžké a bude mít svá rizika, výhody i nevýhody. Rozhodně to nebude jednoduché. Už v minulém dotazu jste se zmínila, že se přítele bojíte! A k tomu všemu jste těhotná! Nyní píšete, že jste zkoušela odejít alespoň na čas k rodičům, ale nátlak přítele Vás donutil se vrátit. Případný rozchod či odstěhování (byť jen na nějakou dobu) bude tedy psychicky velmi náročné, pravděpodobně bolestivé a neobejde se bez podobných "scén". V případě, že s přítelem zůstanete, budete vystavena strachu a stresu také. Není tedy jednoduché se rozhodnout. A není snadné rozhodnutí ustát. I proto bych Vám znovu doporučila obrátit se osobně na odborné zařízení, kde byste probrala jak svoje představy, přání, potřeby a možnosti, tak svoje pocity, obavy, strachy a rizika. Pak se budete moci s plným vědomím všech rizik odpovědně rozhodnout. Píšete, že jste z Mostu, což je od Prahy přeci jen trochu daleko :), takže jestli máte zájem mluvit s někým osobně, zkuste se spojit s Kontaktním centrem v Mostě (www.k-centrum.com, Dům humanity, P. Jilemnického 1929, 434 01 Most 1, tel.: 476 104 877 nebo 476 102 288). Vy se ale neptáte na to, co dál, ale ptáte se, jestli si myslím, že by mohl přítel dokázat přestat bez odborné pomoci brát drogy. Po pravdě řečeno, nevím. Pochopitelně existují případy, kdy to lidé dokáží. Já se však ve své praxi setkávám s těmi, kteří k tomu odbornou pomoc potřebují. V obou případech je základním předpokladem pro abstinenci rozhodnutí dotyčného něco se sebou udělat, touha něco změnit. S pozdravem a přáním kapky odvahy, Gabriela Koryntová. PS: Budu ráda, když dáte vědět, jak jste v Káčku v Mostě pochodila, případně jak se situace vyvíjí.