drogy
kikina
Dobrý den,dozvěděla jsem se,že muj přítel užívá pervitin.dlouho jsem to tušila podle chováí.nespavost,nechut k jídlu.byl-je lhostejný a bohužel ke me velmi hrubí.došlo to tak daleko,že jsem se ho začla bát a nevím jak si stím poradit.za jak dlouho se vypěstuje závislost na téhle droze?nasliboval mi,že přestane ale já tomu nevěřím.čekám miminko,tak chci tomu dát šanci ale nevím jestli je schopen se z toho dostat sám.mám pořád tendenci ho na každém kroku hlídat a koukat mu do kapes.nebaví mě ho hlídat ale nevím si jinak rady.nebo jestli můžu uvěřit slibum tipu já toho už nechal apod..děkuji za odpoved

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, bohužel Vás asi nepotěším, ale slibům tipu "já už toho nechal, nebo nechám", bych - být na Vašem místě - nevěřila. Ne nadarmo se říká: "důvěřuj, ale proběřuj". Bohužel prověřit, že někdo nebere drogy, není nic snadného. Sama už víte, že hlídání nikam nevede. Poměrně dobře lze sledovat chování Vašeho přítele. Píšete, že jste právě díky chování tušila, že se něco děje. Popisujete nespavost, nechuť jídlu. K tomu někdy patří i Vámi zmiňovaná lhostejnost a hrubost. Při vysazení to bývají i období spavosti, žravosti, depresí, agrese a změn nálad. Došlo to tak daleko, že byl přítel hrubý vůči Vám. Dokonce jste se ho začala bát. Situace tedy vypadá vážně! K tomu všemu jste těhotná. Nesete tedy zodpovědnost za sebe, i za své dítě!!! Chápu, že je pro Vás obtížné se rozhodnout. Na jednu stranu nejspíš nechcete ztratit otce dítěte. Na stranu druhou se ho v tuhle chvíli bojíte. Neexistuje jednoduché řešení, ani rada. Jediné, co Vám v tuhle chvíli mohu doporučit, je domluvit se s přítelem na pravidlech, která můžete snadno sledovat - může jít o dodržování časů, rozdělení povinností v domácnosti, pravidla ohledně peněz, trávení volného času, chování vůči Vám - jistě vymyslíte další. Zkuste se dohodnout i na tom, co se stane, když domluvená pravidla porušíte. Můžete příteli říct, jak se cítíte. Mluvte o svém strachu a obavách, o svých pocitech. Nevydírejte ho pláčem, ani mu nevyhrožujte věcmi, které pak sama nedovedete dodržet (např. nevyhrožujte rozchodem, pokud nedokážete odejít). A ze všeho nejvíc bych Vám doporučila, abyste na to všechno nebyla sama - promluvte si o všem s nestranným odborníkem. V Praze je spousta zařízení, které nabízí konzultace pro blízké a rodiny lidí, kteří drogy užívají. Nejste zdaleka jediná, kdo podobný problém řeší. Rozhodnutí, co dál, je na Vás. Můžete s přítelem zůstat a být vystavená stresu a riziku, že Vám nebo dítěti ublíží. Můžete s ním zůstat a domluvit se na pravidlech. I to bude pravděpodobně psychicky dost náročné. Nebo můžete na čas odejít s tím, že se za určitých podmínek budete ochotná bavit o tom, jestli se k sobě vrátíte. Ani to nebude jednoduché. Můžete odejít definitivně. Ale dokážete si to vůbec představit? Rozhodnutí to není jednoduché! Každá z variant má své výhody i nevýhody. Nikdo Vám však nedokáže říct, která z nich je správná. Vy jste ten, kdo se musí rozhodnout a kdo nese veškerá rizika. Právě rozhovor s odborníkem by Vám mohl pomoci si tyhle věci ujasnit a uvědomit si, co byste vlasntě chtěla. Držím Vám palce. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Když napíšete odkud jste, mohla bych pro Vás najít kontakt na někoho ve Vašem okolí.