trpnutie sije
legolas
Dobry den...liecim sa z depresie uz 4 mesiace..povodom depky bola ecstasy...som uz na tom pomerne dobre ale mam taky problem...zacalo ma dost bolievat temeno hlavy a siju alebo krk mam cely tak strpnuty alebo stiahnuty..neviem ako to lepsie povedat..k psychiatrovi idem az ked budem mat vybavenu cesku karticku poistencata tak by som sa Vas chcel popytat ci nemate nejake typy ze z coho by to mohlo byt?Viem ze takto cez net je to tazko urcit ale poradte prosim aspon z coho teoreticky vznikaju taketo veci...ze ci ide o navrat depresie alebo to moze byt nejaka nervova porucha...Dakujem za radu vopred.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, může to být obojí. Může jít o skříplý nerv, vyhřezlou meziobratlovou ploténku, to jsou příklady fyzické příčiny. Bolesti a spasmus šíje ale velmi často mívají psychický původ. Věšinou stres, úzkosti, strachy, méně často i deprese. Prozatím, než budete moci jít k lékaři, doporučila bych mít krk hodně v teple, zkusit ho pomalu procvičovat, jakoby natahovat ztuhlé svalstvo a ideálně zajít si na masáž, ale nějakou méně prudkou, tedy žádné škubání hlavou apod. Prostě jen svaly pomalu zahřát a rozmasírovat. Měli by to umět kdekoli, kde se nabízí zdravotní masáže. S psychiatrem pak bude třeba řešit příčiny, nejen důsledky.