LSD - proč ne?
procsetovsudemusivyplnovat
Po tom co jsem si dal poprvé extázi a nepocítil jsem absoulutně žádný negativní účinek, jen některé silně pozitivní, jsem se začal trochu zajímat o to, proč mi všichni vždycky tvrdili že drogy jsou špatné. Přečetl a slyšel jsem toho fakt hodně - od výpovědí uživatelů které osobně znám po různé vědecké studie a třeba i Hoffmanvy knihy. Na základě dlouhé úvahy a studie jsem dospěl k tomu, že herák, perník, kokain, etc. do sebe nikdy dobrovolně nevpravim. Ale na spoustě halucinogenů jsem neshledal nic závadného. Jsem skoro rozhodnutý v nejbližší době zkusit LSD, podle toho jak dopadne možná i další. Na druhou stranu, než udělám něco tak radikálního, chci i slyšet i nějaké protiargumenty, a těch jsem našel věru málo. To co od vás chci, jsou právě pádné protiargumenty odborníka proč bych tuto drogu neměl vyzkoušet. Nechci slyšet jen "drogy jsou špatné", jak to slyším všude bez podkladu, ale něco co by mě vážně dokázalo odradit. Děkuju. Je mi 18. Zkoušel jsem marihuanu (která mě moc neoslovila) a příležitostně si dám extázi. Nekouřím. Občas se hodně ožeru, ale to kdekdo. Považuju se za rozumného, zdravého a šťastného člověk.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, drogy nejsou jenom špatné, stejně jako nic jiného na světě není jen černé, nebo bílé. A samozřejmě zpočátku jsou vždycky zábavné, zajímavé, skvělé. Jinak by je přece nikdo nebral. LSD je zajímavé především pro "hledače" jiných světů, smyslu atd. Bohužel se jim při častější konzumaci občas stane, že se do toho běžného světa nohama na zemi už nevrátí a končí na psychiatrii. To je největší riziko LSD. Závislost na něm v podstatě nevzniká, fyzická už vůbec ne, poškození jater je srovnatelné s alkoholem a lecčím jiným. Co se týče vlivu na psychiku, bohužel ale mezi drogami skoro vede (srovnatelné jsou ještě lysohlávky a některé přírodní drogy, které se u nás vyskytují méně). Můžete mít štěstí a nic se Vám nestane, většina lidí ale s LSD skončí po prožití "bad tripu", někteří bohužel s dalekosáhlými následky. Pokud byste měl dispozice k psychické poruše - což nezjistíte předem - téměř jistě se po pár pokusech s LSD projeví.