vir HIV
bez šance
Vážení doktoři, nemůžu si pomoci,ale musela jsem napsat. Momentálně jsem hodně realistická, až pesimistická, co se mého zdravotního stavu týče. Bohužel až nyní jsem zjistila,že mě můj partner podvedl a měl nechráněý styk.Je tomu tak měsíc a půl.Nic mi neřekl,nepřipustil si,že by se mohl nakazit, byl to jeho jediný,první úlet v životě,a jak to dopadne?To zatím netuším.Avšak k věci. Nejhorší na tom všem je, že jsme oba dva před dvěma týdny (vesměs nastejno) prodělali virozu,bolest v krku,ryma,zvyšená teplotka (trvala max 2.dny) a tak nám murd.na to dal penicilin.Bude to skoro týden po dobrání léků a krk nás oba dva stále lehce bolí. Jednou přestane, druhý den zase.A to se nelíbáme, nic.Celou dobu jsem tuto virozu přisuzovala nulové aklimatizaci,protože jsme byli na dovolené u moře a na konci pobytu,při příjezdu do Čech nás ty teplotný rozdíly zkolily oba dva.Já o nevěře stále nevěděla,takže jsem byla v pohodě.On to bohužel dostal maximálně do povědomí,tudíž mi o jeho "hříchu" řekl,protože viděl, že najednou jsem nachlazená i já a toto jsou halvní příznaky viru HIV.Jsem absolutně bez šancí, s prominutím "v řiti", nevím co dělat, že mě můj milovaný mohl nakazit (2x jsme měli od jeho "hříchu" nechráněný styk,jinak furt kondom - je to holt vůl,měl si na mě něco vymyslet,třeba že má nějaký svinstvo na penise,nevím,ale prostě mě chránit).Nejhroší na tom všem je, že člověk , který v životě nikoho nepodvedl, se pak nakazí tímhle způsobem. Na testy můžeme oba dva nejdříve jít až na konci října,aby výsledky byly pravdivé (přeci 3 měsíce).Co si o tom myslíte? Jsem si vědoma toho,že je šance minimální a nákaza pravděpodobná. 'Ach jo...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, chápu, že jste ve velmi nepříjemné situaci. Dovědět se, že mi byl partner nevěrný a ještě k tomu mít podezření, že mě nakazil virem HIV nebo jinou pohlavně přenosnou nemocí, je jistě dost nepříjemná situace. Nicméně hned na začátku odpovědi bych Vás chtěla uklidnit. Riziko přenosu při jednorázovém pohlavním styku muže a ženy je relativně malé. Pravděpodobnost přenosu HIV infekce při jednotlivém nechráněném sexuálním styku záleží na řadě faktorů (druh styku, aktuální množství viru v nakaženém partnerovi, menstruace partnerky (zvyšuje riziko) současná nákaza další pohlavní chorobou (zvyšuje riziko přenosu) atd.). Při vaginálním styku je pravděpodobnost přenosu z muže na ženu jedna ku několika stům až tisícům, v případě análního styku může být až jedna ku několika málo desítkám. Pro větší jistotu bych Vám i nadále doporučila zdržet se sexuálního styku, případně praktikovat bezpečný sex do doby, než uplynou tři měsíce od rizikové styku a následně se nechat s partnerem otestovat. Kdybyste měla zájem o další nebo podrobnější inforamce, můžete se ozvat na linky: Národní linka pomoci AIDS „HELP LINE AIDS“, bezplatné volání z kteréhokoliv místa ČR pondělí - pátek 13-18 hod., tel.: 800 144 444 nebo na Bezplatná nonstop linka pomoci AIDS ČSAP, tel.: 800 800 980. S pozdravem, Gabriela Koryntová.