anonym
dobrý den,rozhodla jsem se zkoncovat s pervitinem,užívala jsem ho půl roku každý den.Jako bych se vzbudila ze špatnýho snu,vidim co se kolem mě za těch 6 měsíců stalo,..chtěla sem se zeptat zda je možné abych byla závislá na jehle? a ještě něco,dá se vůbec zvládnout nebrat,když bydlim se starší sestrou která bere je jí 18 a mamka o tom neví (o mě už ví,ale stejně si myslim že na sestru taky jednou přijde),ale zatim ji to nechceme říkat,byla pro ni velká rána už to že beru já.Mě je 16, a mamka mi domluvila že budu ambulantně docházet do laxusu v pardubicích.Bude to dostačující? Nevim jak mám zvládat ty svoje chutě,když přídu domů a tam vidim svoji vyjetou ségru...Je to všechno postavený na hlavu,nejradši bych se někam odstěhovala do jinýho města,tady stačí vyjít jenom ven třeba na nákup a potkám minimálně jednoho feťáka,ale to je asi všude...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, užívala jste půl roku intenzivně pervitin, předpokládám, že injekčně. Nejspíš se na to nějak přišlo a tak teď zkoušíte abstinovat. Když se střízlivá díváte na ten půl rok zpátky, přijde Vám to jako zlý sen. Maminka Vám domluvila docházení do ambulantního centra v Pardubicích. Vy se ptáte: 1. jestli můžete být závislá na jehle? 2. zda lze zvládnout abstinovat, když doma budete vídat vyjetou sestru? 3. jestli bude docházení do ambulantního centra dostačující? Odpovědi: 1. závislá na jehle být skutečné můžete, není to nic neobvyklého. 2. když budete doma vídat sestru, která je vyjetá, bude se Vám abstinovat nejspíš velmi obtížně. Rozhodně to bude jeden z velmi rizikových faktorů (kromě setkání s dalšími lidmi, kteří berou drogy), které budou Vaši abstinenci ohrožovat. 3. docházení do centra Vám může v abstinenci a v jednotlivých krocích velmi pomoci. Nebojte se mluvit o svých chutích, o tom, co je vyvolává, o tom, co jste měla na pervitinu ráda, o jehle, ale i tom, co Vás na něm štve atd. Samotnou abstinenci budete muset zvládnout sama. Po čase se může ukázat, že abstinovat a bydlet stále ve stejném městě, nebo vídat doma vyjetou sestru, není možné. Pak bude na místě probrat, jaké máte další možnosti. I s tím se nebojte na pracovníky centra obrátit. Mají zkušenosti se spoustou podobných situací a jistě Vám rádi pomůžou hledat to správné řešení. Přeju Vám hodně štěstí, trpělivosti, odhodlání a pevnou vůli. Držím palce. S pozdravem, Gabriela Koryntová.