zilni bolesti(apses)
peta
pichl jsem si jehlu do ruky v opacnym smeru proudeni krve a udelala se mi boule.okolo vpichu jeto zarudle a velice bolestive mohli byste mi prosim co nejrychleji odpovedet nevim co stim dekuju

Odpověděl: Aleš Termer
Hezký den!!! Pokud s tím nechcete rovnou k lékaři, protože byste se "proflákl" mám pro Vás radu jak si to ošetříte sám. Myslím však, že byste měl navštívit nějaké blízké K-centrum s ošetřovnou. Pracují anonymě, abscesy a podobné trable jsou tam běžné. Pokud je boule teplá a zarudnutí pouze v okolí vpichu bude to patrně absces. Pokud je malý bez hnisu, použijte mast Heparoid nebo IbuHepa. Obojí koupíte v lékárně. Postižené místo si omyjte teplou vodou a mýdlem, lehce natřete mastí a zabalte, aby byl zánět v teple. Opakujte to denně, Lepší navečer a přes noc.Pokud však začne absces hnisat. Použijte Višněvského balzám. Také se dá sehnat v lékárně. A radši vyhledejte lékaře nebo K-centrum. Nemá cenu riskovat. Může se stát, že Vám absces po několika dnech zmizí. Můžete pak hovořit o štěstí, příště se to nemusí opakovat.Též se může stát, že se přidají horečky a od boule se potáhne rudý pruh. Pak neváhejte a chvátejte na pohotovost. Otrava krve se blíží mílovými kroky. Pak je lepší nechat si absces vyříznout a předepsat (a dobrat!) antibiotika. Asi se na Vás nebudou zrovna "tvářit", to přiznávám, ale lepší než žít bez ruky, nohy, hlavy... Předejte tomu používáním nepoužité jehly, umytí mýdlem před aplikací, čistou vodou k aplikaci - nejlépe do injekcí (v některých lékárnách,K-centru) použít jde i stolní voda bez bublin ze které nikdo nepil, či voda z kohoutku, řádně aspoň 10 minut převařená. Hlavně filtrujte nášleh. Z nefiltrace jsem viděl nejvíce abscesů v mé praxi. A:T: