rodiče
Prosím můžete mi říct jsou-li časté sebevraždy mezi drog.závislími?Poručík z kriminálky nám říkal že to řeší když už nemají na drogy a jsou tzv. na dně.Před naší dcerou se zabil stejně starý 20 letý kluk nedaleko od nás.Taky ten samý scénář a a taky mluvil o sebevraždě stále.Naše dcera o ní mluvila jen v absťaku ale to říkala i věci že nás nenávidí ,že za to jak je na tom zdrav.špatně můžeme my(i když byla úplně zdravá dle pitvy)že jsme jí celý život okrádali atd. ,tak ono šlo těžko poznat že to chce udělat.Ten den jsem s ní byla sama doma a ani jsem se s ní nepohádala jen ona se naštvala že jsem jí řekla že jí nedám víc peněz druhý den ,pak jsem za ní šla a chtěla jí vzít za ruce a to mi řekla že jsem necitelná že jí bolí ,že se jí dělají z nás uzliny na žílách (vím že to měla z drog už si píchala)říkala jsem jí ať tedy sama mě obejme ,nechtěla,odešla k počítači kam jsem přišla po chvíli zase za ní to už na mě křičela proč jí nenechám v klidu že jsem hrozná že jí vůbec neposlouchám a odešla a brečela v koupelně.Já jsem odešla radši nakrmit naše dva psi a zalít zahradu v domění že když jí nechám uklidní se a bude to dobré,asi za půl hod.jsem se vrátila a ona už ležela ve své posteli a spala,jen jsem tam nakoukla a nevím jak to že jsem neviděla platíčka od prášků,to si budu vyčítat do smrti ,protože v té chvíli jsem jí mohla ještě zachránit.Jenže jsem zavřela a šla tam až za třičtvrtě hod. a začala jí sundavat sukni a už jsem viděla že se něco děje,dostala křeče a přestala dýchat a byla bez akce ,tak jsem jí zresuscitovala a zavolala rz a ty pak vrtulník ale bylo pozdě.Nevím jak mám se stímhle vyrovnat pronásleduje mě to celé dny a půlku nocí kdy nespím,že to třeba chtěla udělat jen demonstrativně a já jí nezachránila,i když snědla 30 tbl Rytmonormu a 20 je prý smrtelných ,ale to ona nemohla vědět není doktor.Manžel se s tím asi lépe vyrovnává ,už se i smál ale já to neumím ,mohla jsem jí zachránit a nechala jsem jí umřít,děti byli a jsou moje vše.Kdyby ten den naznačila že už toho má dost tak jsem se víc snažila ,jít za ní mluvit ,ale je divné že když přijela tak začala o práci a že u nás bude už napořád,ona za 13 měsíců pracovala 2 a půl měsíce a ani na pracák nechodila tak jak měla ,u nás nikdy nechtěla být to už říkala od 16 že až jí bude 18 odejde a pak odešla v lednu letos ,ale z podnájmu jí vyhodily i s klukem protože tam kradli věci a za to měla být i souzená.a stále když jsme jí hledali práci u nás a ne v Plzni tvrdila že nebude dojíždět a že s náma nebude atd.Dluhy má i na sociálním a na zdravotním,ani nevíme co bude s tím dluhem za který je souzená a ani s těmito dluhy,měla rozpůjčováno i od babičky a od sestry,těžko by to dávala dohromady ale my bychom jí pomohly ,ale ona nikdy nepřiznala že bere drogy.

Odpověděl:
Dobrý den, jsem ráda, že jste se ozvala. Věřím, že to v současnosti máte strašně těžké a že se neustále trápíte tím, co jste mohla udělat jinak a lépe, aby vaše dcera žila. Je to pochopitelné a prochází tím všichni, kdo mají za sebou tak tragickou zkušenost, jako máte vy. Jak jsem vám již psala, v danou dobu jste nepochybně dělala to nejlepší, co jste mohla a cítila, že máte dělat. Bohužel, někdy v životě přes všechnu snahu věci nedopadnou tak, jak bychom si přáli. Myslím, že by vám mohlo pomoci zajít si o tom popovídat někam osobně a získat podporu v tom, abyste toto smutné období zvládla a postupně se naučila dívat spíše do budoucna, než se s pocity výčitek vracet k minulosti. Kontakt s terapeutem-psychologem by pro vás byl určitě přínosný. Přeji vám hodně sil a naděje. Pokud se týká právních problémů, doporučovala bych obrátit se na některou z občanských právních poraden, jejich seznam najdete na www.obcanskeporadny.cz. Jinak, ohledně otázky v úvodu vašeho dotazu - ano, sebevraždy mezi závislými jsou statisticky častější než mezi běžnou populací.