záislost na marihuaně
baja
Dobrý den, je mi to skoro až trapné, ale jsem závislej na marihuaně, a myslím že na 100% závislej. Kouřímuž asi nějakejch 6 let, z toho asi 5 let denně. Bral jsem i pervitin , který jsem přestal brát jen díky mé skvělé přítelkyni, která mě dostala od mejch kamarádů v době kdy to ještě šlo (dnes abstinuju už asi 2 roky) a taky jsem s těma kamošea občas zobnul nějakou extázi, lysohlávky, prostě co bylo. Jenže časy se změnily, já udělal maturitu, ted chodím na policejní školu (heh to je ironie osudu), jsem nejlepší v ročníku,dobrý sportovec a bylo by mi fajn, kdybych každej den nemyslel na to jak se zhulím a kde to zkutím (přítelkyni lžu že už jsem přestal) a nutí mě to žít dvojí (i trojí život) aby se nikde nic neprovalilo. už nějak cítím že to delší dobu (asi 3 roky) není ono,ale po 150 pokusu přestat je každý další méně reálný. dnes je to jeden den co jsem nehulil a snažím se začít novej pokus, vkládám do něj hodně, a proto i žádám o jakoukoliv radu,motivaci cokoliv, ja už to fakt nechci kouřit, chci žít jak slušní lidi kolem mě,ale jaksik ten pocit co mě nutí NUTÍ kouřit (přičemž samotný stav je o ničem) je hroznej. zkoušel jsem si dělat deníčky, motivační sloupečky grafy,a i to nějakou dobu vydržíma pak najednou jedu tramvají a musím to jít sehnat... a vyhybat se mistum kde jsem hulil neni možny když jsem hulil kde se podivam... moc děkuju za odpověď i když si třeba řeknete že jsem vůlže obtěžuju s takovou veci, protože si umim představit jak moc jsou na tom zle lidi co zklouzli do perniku, tem vsem co jsou na tvrdsich drzim pesti jako tem mym byvalim kamosum aby se z toho jednou vyhrabali, i když mi udělali spoustu nehezkych veci vim že to nebyli oni ale zavislost...

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den, stydět se vůbec není třeba, závislost na marihuaně může být velký problém a zdaleka nejste jediný. Navíc máte na svůj problém náhled a chcete přestat - to je dobrá výchozí pozice. Zkušeností s neúspěšným přestáváním máte dost, stálo by za to změnit strategii a vyhledat odbornou pomoc ve formě ambulantní léčby. Jste-li z Prahy, doporučil bych Denní stacionář SANANIM v Praze 6 (nabízejí různé možnosti ambulantní léčby od individuální po intenzivní skupinovou), tel. 220 803 130 nebo CADAS SANANIM na Praze 1 (psychiatrická ambulance pro uživatele drog s psychoterapeutickým programem), tel. 222 924 245. V obojím případě se stačí objednat a na první schůzce si domluvit formu spolupráce. S diskrétností kolegů můžete počítat. Jestli jste z daleka, napište zhruba odkud a zkusíme někoho doporučit. Tak se držte.