Co dělat
Hanz
Zdravím, psal jsem, je tomu tak 10 dní, sem do poradny dotaz, ale zřejmě se někde zamíchal, tak píšu ještě jednou:-) Obracím se na Vás, protože začínám cítit, že už mě asi drogy přerostly a ač chci(opravdu)nedokážu přestat ani na jeden den - prostě to nejde. Ať už z jakéhokoliv důvodu. Většinou jde ale o mé vlastní chutě, až v menší míře na mě mají vliv lidé kolem mě, kteří nutno říct, jsou na tom hodně podobně jako já. A to se potom vyhýbá společnosti, když jde většinou o ty nejlepší a nejdelší kamarády. Všichni jsme tak nějak zabředli do vod, ze kterých se blbě vyplouvá. 3 roky hulím. Hodně dlouho jsem byl jen jakýsi víkendový uživatel, ale o prázdninách jsem se rozhulil(jak jsou peníze)tak, že hulím každý den - a to ne jednorázově. Prohulím skrátka celé odpoledne a večer po škole. Občas se shulím i do školy... Dost taky piju, což jsem dřív rozhodně nedělal. 4 - 6 piv za takové odpoledne je docela běžných s tím, že jsem si "na stará kolena" oblíbil tvrdý. Takže ještě plus ten... A potom, naštěstí jen v malé míře, jsem spíše experimentátorem i co se týče dalších drog. Tak jednou za měsíc, za dva měsíce, většinou na nějaké větší akci, nepohrdnu extází... příležitostně(tak jednou za půl roku, jen když jsem v Praze)mám LSD, v létě jsem kouřil opium. Nejde takhle žít, strašně mě to vadí... ztrácím spoustu lidí kolem mě, školu si prostě nedávám a to letos maturuju... Přijde mi, že ani tak nejsem závislý na nějaké droze, jako spíše na tom být pod vlivem. I když marihuana se stala velkou součástí mě... Prosím, poraďte aspon obecně, jak postupovat a abstinovat... mockát děkuju

Odpověděl:
Dobrý den, Hanzi. Váš minulý dotaz s kódem 58305 jsem odpověděla 19.9.08. Zobrazí se vám, když si na stránce vpravo nahoře tento kód zadáte. Pokud by pro vás byla přijatelná odborná pomoc, s ohledem na region vám posílám dvě adresy, kam byste se mohl obrátit. Přeji hodně štěstí. Zlín, Psychiatrie, psychoterapie a adiktologie Osvoboditelů 91, Zlín, 760 01 telefon: 577 220 634 MUDr. Pavel Konečný http://www.psychocentrumzlin.cz Kontaktní centrum, o.s. ONYX Gahurova 1563/5, Zlín, 760 01 telefon: 774 256 540 Mgr. Petr Netočný http://www.os-onyx.cz