Marihuana a těhotenství
Bařena
Marihuanu jsou kouřila 3 roky v kuse téměř každý den. Nyní jsem přestala a v budoucnu bych ráda měla miminko. Chtěla jsem se zeptat, zda mé třílété kouření marihuany nějak ovlivnilo možnost početí (zda se nesnížila) a zda to bude mít nějaký vliv na potomka. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, marihuana by neměla mít žádný významný vliv na Vaši plodnost v budoucnosti. Takové následky se spíše uvádí u mužů. Muži, kteří dlouhodobě a pravidelně užívají marihuanu, riskují snížení produkce testosteronu a poruchy v pohyblivosti spermií (což vede někdy až k neplodnosti). U žen se mohou vyskytnout změny v ovulačním a menstruačním cyklu a v důsledku toho problémy s otěhotněním, to byste ale už věděla, že takové problémy máte. Nejnovější výzkumy také přinesly důkazy, že kouření marihuany během raného stadia těhotenství výrazně zvyšuje možnost mimoděložního těhotenství. Proto určitě doporučuji, pokud jste teď kouřit přestala, počkat ještě nějakou dobu, třeba půl roku až rok, než se o těhotenství začnete snažit. Na Vašeho potomka by Vaše dřívější užívání nemělo mít vliv.