MDMA a sny..spánek..
Lola
Dobrý den, jsem občasný uživatel MDMA. Na tanečních akcích...Zajímalo by mne, jak je možné, že po požití extáze - když jdu pak ráno spát...doma, v autě nebo ve vlaku...vždycky, ale opravdu VŽDYCKY se mi zdá jeden a ten samý sen. A zdá se mi opakovaně během spánku. Zdá se mi, že skáču z nějakého paneláku, vidím, jak padám a když mám dopadnout, pokaždé sebou škubnu - totálně neskutečným způsobem. Pokaždé si pamatuji, že se tímto proberu, ale vzápětí jsem zase tuhá. A takto s sebou škubnu třeba třikrát během spánku. A není to nějaká moje domněnka, že by se něco takového dělo. Říkala mi to už i kamarádka, že se vždycky vzbudila se mnou, že jsem s sebou strašně škubla. Zajímalo by mne, čím je to způsobeno..zajímalo by mne, jak je možné, že se mi zdá stále jeden a ten samý sen...zdají se mi samozřejmě i jiné sny, ale snad žádný se takto neopakuje a u žádného sebou neškubu...občas ten samý sen a to samé škubání pozoruji i za "střízlivého spánku"...ale po požití MDMA je to prostě POKAŽDÉ... Omlouvám se za donekonečna se opakující slovo "škubání" :D ...bohužel mě nenapadlo žádné synonymum...:) Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Lola...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, omlouváme se za zpoždění s odpovědí. To, co popisujete, se označuje jako hypnagogické záškuby a hypnagogické pseudohalucinace. Podrobnější informace o nich najdete např. na http://tradicnimedicina.cz/jak-na-zdravy-spanek.php Po užití extázte to není nic až tak výjimečného, ale pochopitelně to může být nepříjemné. Proč se Vám zdá ten samý sen stále dokola by mohlo souviset s účinkem extáze na psychiku - přeci jen jde o halucinogen, který může mít za následek rozvoj psychických poruch, mezi které patří i úzkostné a paranoidní stavy. Znamenalo by to, že si Vaše psychika podprahově po každém užití extáze sen "naplánuje". Stačí Vám to takhle? S pozdravem, Gabriela Koryntová.