Adys
Dobrý den! To je hrozné s tou žloutenkou. Chtěl jsem se zeptat, mam jet do Prahy, ale moc se mi tam kvůli tomu nechce, myslíte, že je to bezpečně jet v této době do Prahy? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud člověk dodržuje základní hygienické návyky, tak si myslím, že je cesta do Prahy bezpečná. Kromě toho, žloutenka (hepatitida A) se v Praze vyskytuje, ale v komunitě uživatelů drog a bezdomovců, odkud se šířila, je již její šíření, díky očkování této rizikové populace, zastaveno. Bohužel se objevuje i v jiných krajích (např. Středočeském, ale i na Moravě a severních Čechách, byť v menší míře). Pokud si budete mýt poctivě ruce před každým jídlem, po návštěvě toalety a pokud chcete mít jistotu, i po návštěvě míst s velkým počtem lidí jako jsou dopravní prostředky, nákupní centra, nebo po návštěvě míst rizikových, jako jsou veřejné záchodky, tak by se Vám nemělo nic stát. :-)