Čokoláda
Michal
Vím že je to asi hloupá otázka která vás jen zdrží ale chtěl jsem se zeptat jak je to s čokoládou jako s drogou?... jako ne že bych čokoládu jedl tak že bych se nečeho obával. Ale jen se chci zeptat co by se mohlo stát při nadměrné konzumaci?.. jako jake by to melo učinky... když jsme meli nijakou poradu o drogach ten odbornik řikal že bychom se mohli sjet i po čokolade ale že by to třeba musely bejt třeba až 4kg tak me jen zajima jake by to melo učinky nijak jsem se nestihl zeptat jeho.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, abych zjistila, jak to s tou čokoládou je, musela jsem pátrat pěknou chvíli na internetu. Nakonec jsem pro Vás vybrala tři nejzajímavější odkazy: www.femina.cz/recepty/mocnacokolada/articles.html?id=2986 - čokoláda v souvislosti se slovy lék, jed, afrodisiakum, závislost; www.meredit.cz/content/view/189/27/ - podrobněji rozebírá, co vše čokoláda obsahuje; www.scienceworld.cz/sw.nsf/ID/73A5A5A60DD48FC8C12574BC004CE5B5 - zde najdete informace, které hledáte. V tomto článku je zjednodušeně vysvětleno, že čokoláda obsahuje látku (anandamid), která se v mozku váže na stejné receptory, na které se váží opiáty. Dále obsahuje dvě další látky, které blokují odbourávání anandamidu a tím prodlužují jeho efekt. Další účinnou látkou je fenylethylamin, který má povzbuzující efekt. Nicméně autoři také uvádí, že by člověk musel požít cca 10 kg čokolády, aby na sobě pocítil obdobný efekt, jako po užití jointu marihuany. Výborný článek - doporučuji k přečtení! A v případě hlubšího zájmu - pokud jde o látky v čokoládě obsažené (anadamid, fenylethylamin), případně jejichž produkce po užití čokolády roste - Vás mohu odkázat např. na www.wikipedie.cz. Pěkné čtení. S pozdravem, Gabriela Koryntová.