Alkoholik?
Bukowski
Dobrý den. Je mi 20let a mám problém s častým pitím alkoholu. Za poslední rok piju i 4 dny v týdnu. Kdyz si zajdu "na jedno" nebo na nealko, stejně se to zvrhne k pití tvrdého alkoholu. Mám psychické problémy, bývám přecitlivělý a trpím depresemi (tak to bylo už predtím, než jsem začal pít), takže často utíkám k chlastu. No a má otázka je: jestli když přestanu pít, třeba na měsíc, a pak se k občasnému pití vrátím, jaká je šance že zase začnu pít nadmíru? nevadí mi se jednou za pár týdnů opít ale jde mi o to aby se z toho nestala denni záležitost. děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, píšete, že dlouhodobě trpíte psychickými problémy, depresemi a přecitlivělostí. Jako "léčbu" jste si naordinoval pití alkoholu. A nepochybuji, že v počátcích taková léčba "fungovala" a euforizující efekt alkoholu Vám dokázal zvednout náladu. Pití se Vám po čase vymklo z ruky a Vy nejste se současnou situací spokojený. Za poslední rok pijete i 4 dny v týdnu a i když jdete do hospody "na jedno", opakovaně to končí tvrdým alkoholem. Ptáte se, jestli, když na nějakou dobu (měsíc) s alkoholem přestanete, se k jeho užívání v umírněnější podobě budete moci vrátit. Obávám se, že řešení Vaší situace se neobejde bez psychoterapeutické a psychiatrické pomoci. Nejspíš je na místě pokusit se vyřešit psychické problémy a teprve pak zvážit, jestli se k pití vracet. Kdybyste měl zájem o kontakt na psychoterapie nebo psychiatrie v okolí, dejte vědět, odkud jste a něco vymyslíme. S pozdravem, Gabriela Koryntová.