pervitin
viola
zjistila jsem, ze mé 16 leté dítě bere asi dva měsíce pervitin. Může u něj být již rozvinutá silná závislost a jak prvotně začít tuto situaci řešit? Přiznalo se, že nešlo jen o víkendové jízdy a začaly i problémy ve škole. Samo má zájem vzniklou situaci řešit. Již týden prošlo abstin.příznaky, nevolnostmi, nervozitou, několikadenním spánkem, návaly žravosti atd. Je z nejhoršího venku? Dokáže po návratu mezi stejnou partu podání drogy odolat? Je to vůbec v jeho silách bez pobytu v léčebně a bez psychol.pomoci odborníka? Jak dále postupovat ze strany rodičů, jak moc důvěřovat, jaká ultimáta nastolit, prověřovat testy moči atd.?Jeho vůle je dost silná a naše důvěra zatím také. Nemůžeme ho přece naprosto izolovat navždy, ale ani zakázat styk s okruhem jeho přatel. Jak ho podržet, aby to zvládlo i do budoucna?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, děkuji, že jste napsala. Je vidět, že Vám na dítěti záleží. Kladete si spoustu otázek. Nechcete udělat chybu a proto hledáte radu a správné řešení. Bohužel na většinu Vašich otázek nelze jednoduše odpovědět. Jistě existují případy, kdy dítě po odhalení nebo přiznání problému s drogou, začne samo abstinovat. Bohužel Vám ale nikdo nezaručí, že tomu tak bude u Vašeho dítěte. V podobných situacích záleží na řadě proměnných. Nikdo Vám nedá jednoduchou odpověď, ani radu, co přesně dělat. Sama nejspíš tušíte, že by bylo vhodné vyhledat odborníka, a proto se ptáte na kontakty v okr.Vsetín. Doporučila bych Vám obrátit se na Kontaktní centrum občanského sdružení Agarta (více na www.agarta.cz), které nabízí nejen konzultace pro aktivní uživatele drog, ale i pro jejich blízké a rodiče. Držím Vám palce a kdyby Vám kontakt nevyhovoval, ozvěte se znovu. S pozdravem, Gabriela Koryntová.