ALKOHOL
Pája
Dobrý večer,zjistila jsem, že můj přítel pije. Jeho konzumace není úplně pravidelná, ale uchyluje se k tvrdému alkoholu při vetším stresu a pak nemůže přestat, protože se dostává do absťáku. Toto se objevuje cca po 3 měsících. To znamená, že slíbí, že už nebude pít, vydrží to zhhruba 3 měsíce, kdy se alkoholu ani nedotkne a pak do toho zase vletí, než se mi nějakým zázrakem podaří přesvedčit a téměř uvěznit doma, aby vystřízlivěl. Už jsem z toho unavená, ale mám ho moc ráda. Můžete mi prosím poradit? On tvrdí, že závislí není, protože vždycky na čas přestane. Díky Pája

Odpověděl:
Dobrý den, pokud váš přítel pije alkohol jedenkrát za tři měsíce několik dní v kuse, jedná se o tzv. kvartální pijáctví. Asi by bylo třeba, aby se přítel naučil zvládat stres jiným způsobem. (Např. zvolnit v zaměstnání, najít si sport nebo jiný koníček, který ho bude bavit a u kterého si "vyčistí hlavu"). Jestli má přítel snahu svůj problém skutečně řešit, doporučila bych mu obrátit se na nějakou ambulantní poradnu, která se takovými potížemi zabývá. Mohli by mu tam s tím pomoci. Chápu, že vás taková situace unavuje a vyčerpává, ale o změnu by měl usilovat především váš přítel. PS: Řadu kvalitních informací vč. publikací ke stažení, které se týkají problémů s alkoholem a závislostí najdete na http://www.plbohnice.cz/nespor/