snuff
okky
Dobrý deň ako to je s snupacim tabakom. Cital som ze trochu skodi. Ale neviem ako trochu. Trochu ako cigareta alebo ako vodná fajka? Vlastne ked dobre wiem tak len sliznicu ked sa to prehána ? Dakujem za odpowed :)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den. Kouření tabákových výrobků s sebou nese řadu rizik: riziko rozvinutí závislosti, riziko vzniku rakoviny a dalších nemocí spojených se způsobem aplikace a vdechováním látek vznikajících při spalování atd. Navíc kuřák vystavuje škodlivinám i svoje okolí. Šňupání tabáku je pro okolí uživatele neškodné. Z tohoto hlediska jde o přijatelnější zůsob aplikace tabákových výrobků. I riziko rakoviny je při šňupání mnohem menší (ne však nulové; nosní sliznice je při šňupání vystavena vysoké zátěži a opakované poškozování buněk může vést k rakovinovému bujení). Stejně tak se nelze vyhnout riziku rozvoje závislosti s jejími negativními důsledky (potřeba zvyšování dávek, obtíže při vysazení - nervozita, pocení, zácpa apod.). Stačí Vám to takhle? S pozdravem, Gabriela Koryntová.