alkohol
Sára
Dobrý den,jsem podnikatelka 55 letá a žiju 17 let v mimořádném pracovním stresu. Po dobu pěti let při rozvodu manželství jsem pod dozorem lékařky brala Xanax a začala jsem ho kombinovat s vínem. Skončila jsem v protialkoholní léčebně. Děti dostudovaly a osamostatnily se. Dva roky neberu léky, ale několikrát jsem si v posledním měsíci koupila víno. Nechci do toho znovu spadnout, bojím se to však dětem říct, abych je neztratila. Psychiatr, ke kterému patřím, je mladý a nemůže moje problémy( baby v přechodu) pochopit. Nemůžu taky svou samotou obtěžovat každý den svoje kamarády nebo dospělé děti. Jsou na mě moc hodní, ale mají svůj život.Prosím o radu.

Odpověděl:
Dobrý den, Sáro, asi si sama velice dobře uvědomujete, že začít znovu popíjet víno, je pro vás dosti riziková záležitost, která nakonec může vést k tomu, že znovu skončíte v léčebně. Předpokládám, že to byste nechtěla a proto i píšete. Chápu, že prožíváte nelehké období - děti, které dávaly vašemu snažení smysl, jsou dospělé a mají vlastní životy, navíc dlouhodobý stres v práci, partnerské vztahy hádám také nic moc...No, věřím, že to není lehké a zažíváte pocity prázdnoty a únavy ze všeho a to, že si dáte alkohol, tyto negativní pocity alespoň na chvíli nějak otupí. Určitě bych se na vašem místě obrátila na vašeho psychiatra. Pokud vám nevyhovuje, lze se vždy obrátit na někoho jiného. (Jen bych si dovolila podotknout, že jeho věk zdaleka nemusí ovlivňovat jeho pochopení vašich problémů a kvalitu pomoci). Myslím, že vhodná medikace některým z antidepresiv, která nemají návykový potenciál, spojená s psychoterapií a úpravou životního stylu, by vám mohly pomoci toto nelehké období překlenout bez toho, abyste se opět dostala do problémů s alkoholem. Přeji hodně sil a věřím, že se věci brzy obrátí k lepšímu.