extaza a marihuana
Dobry den, najprv sa chcem opytat ci marihuana sposobuje zemny osobnosti. Teraz uzivam posledne 4 mesiace dost casto, niekedy aj viac krat denne. Chcel by som sa opytat aj na extazu, ci tiez sposobuje zemnu osobnosti. za zivot som mal takmer 30 tabliet. za posledny tyzden aj viac krat denne. Peter

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Změny osobnosti, to je trochu vágní pojem. Zkuste se zeptat konkrétně. Jestli se ptáte, zda vás kouření marihuany a užívání extáze může trvale změnit, tak u marihuany to pokud vím prokázáno není, uživatelé extáze referují o přetrvávajících změnách v prožívání (větší empatie, pocit sounáležitosti, snížení agresivity) viz např. kniha Extáze a techno scéna. Některé studie referují o snížených výkonech v testech paměti u uživatelů extáze, viz http://www.maps.org/research/mdma/gamma2000.pdf Osobnost ovlivňují především dědičné vlohy a sociální prostředí. Ale jestli máte obavy, že se to s vámi nevyvíjí dobře, stačí prostě přestat brát a měl byste mít po starosti.