mause
Vážená paní Orlíková,předem Vám děkuji za odpověď. Můj příbuzný pochází a žije v Ostravě.Před několika týdny vyhledal pomoc v psychiatrické léčebně v Opavě,ale podle jeho slov se k němu chovali velmi neprofesionálně a brali ho jako největšího "feťáka z ulice".Podepsal proto revers a dobrovolně odešel.Přitom můj příbuzný pracuje,bydlí s přítelkyní,která se mu také snaží velice pomáhat a sociální problémy nemá.Nedokážu říct jak dlouho drogy užívá(už dříve měl problémy),ale teprve teď začal sám volat o pomoc a chce svůj problém začít řešit.Druh drogy:zřejmě heroin,ale s jistotou to nemohu říct.Mockrát děkuji za brzkou odezvu.Zdraví mause

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Posílám kontakty, na něž si myslím, že by bylo v tuto chvíli asi nejvhodnější se obrátit. Jsou to v prvé řadě kontaktní centra v Ostravě a blízkém okolí. Kontaktní centra jsou zařízení pro uživatele drog, které kromě služeb pro lidi, kteří nechtějí s drogami přestat (výměna injekčních stříkaček, zdravotní ošetření apod.), nabízí i poradenství týkající se léčby a pomoc při jejím zprostředkování. Bylo by asi nejlepší, kdyby se Váš příbuzný domluvil na konzultaci, kde by mohl probrat s někým z pracovníků, jaké jsou možnosti léčby, který typ léčby by byl pro něj nejvhodnější, jaké jsou jeho představy a očekávání, jaké jsou naopak podmínky léčby. Pomohli by mu potom vhodnou léčbu zprotředkovat. Další možností je kontakt na AT ambulanci v Ostravě, která nabízí jak ambulantní léčbu, tak i substituční léčbu závislosti na opiátech (nedokážu posoudit, zda by to byla pro něj vhodná varianta, ale pro jistotu tento kontakt posílám také). A v závěru najdete kontakt na léčebnu v Bílé Vodě (Jeseníky), kde probíhá léčba závislosti a kde také v rámci léčebny funguje terapeutická komunita. Což znamená, že klient se může po základní léčbě závislosti v léčebně (cca 2 - 3 měsíce) rozhodnout pro pokračování pobytu v komunitě, kde je jiný režim než v léčebně a dořešit si své potíže se závislostí a související problémy. Takže doufám, že kontakty budou užitečné. Pokud byste se chtěla dozvědět podrobnosti o jednotlivých typech léčby, tak najdete informace na našem webu v sekci Pomoc a léčba. Ostrava - Vítkovice, Kontaktní centrum, Renarkon, o.p.s. Halasova 16, Ostrava - Vítkovice, 703 00 telefon: 595 627 005; 602 670 789 Jaroslava Gembalová http://www.renarkon.cz Frýdek - Místek, Kontaktní centrum Renarkon Pionýrů 1757, Hotelový dům Paskov, 1. patro, Frýdek - Místek, 738 01 telefon: 558 628 444; 606 694 244 Mgr. Aneta Kalusová http://www.renarkon.cz Havířov, Centrum drogové pomoci Kontaktní centrum Sociální služby města Havířova Hřbitovní 12, Havířov - Šumbark, 736 01 telefon: 596 884 854 Bc. Michal Fabian, DiS. Opava, Krizové a kontaktní centrum Pod slunečníkem Hradecká 16, Opava, 746 01 telefon: 553 718 487 PhDr. Alena Nyklová http://slunecnik.wz.cz Karviná, Kontaktní centrum Třída Družby 1125, Karviná, 735 06 telefon: 596 316 808 Lucie Stonová http://www.k-centrum.org Ostrava, Psychiatrické oddělení při Fakultní nemocnici s poliklinikou AT ambulance 17. listopadu 1790, Ostrava, 708 52 telefon: 597 373 209 Prim. MUDr. Jitka Svobodová http://www.fnspo.cz Bílá Voda, Psychiatrická léčebna a terapeutická komunita Jeseník, Bílá Voda, 790 69 telefon: 584 414 160; 721 058 665 MUDr. Petr Jeřábek, Ph.D. http://www.pl.bila.voda.jesenicko.com