jak se vrátit do normálu
Pavlína
Dobrý den, Ráda bych věděla,jak se mám stravovat,nebo alespoň čeho se vyvarovat,když se chci zbavit pervitinu v těle,kterého jsem nadopovaná ještě tak na dva měsíce dopředu,díky tomu,že jsem ho hodně kouřila a zůstal mi v plicích.Nemůžu spát,abych se vyspala,tak beru kapky proti úzkostem,ale když se ráno probudím,bolí mně všechny zuby.Bolí to čím dál víc,dnes jsem byla u svého lékaře a ten mi řekl,že mám zánět středního ucha,jenže to je dneska a už to začíná bolet i na druhé straně,mám pocit,že to je od zubu,ale zubař mi to nepotvrdil,přijde mi,že mně ten pervitin celou rozežírá,poraďte,jak ho mám zbavit,podle toho,co jsem četla u vás v rubrice,tak mám slabou maniodepresivní psychozu,ani bych se tomu nedivila,moje matka s tím žije už okolo dvaceti let,ráda bych to vrátila do normálu,s pervitinem jsem přestala,ale mám ho v sobě pořád dost,necítím se psychicky zcela vpořádku,ale přeci nemohu jít za psychiatrem,aby mi na to něco předepisoval,když se mnou stále lomcuje ten perník,ráda bych se toho zbavila,myslíte že to půjde,jsem astmatik,což ani trochu nepřispívá regeneraci,jestli je ještě vůbec možná,alergik,ale jestli se k tomu přidí ještě psychická nemoc...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, jsem moc ráda, že jste napsala. Určitě to chtělo kus odvahy. Píšete, že se chcete zbavit pervitinu, který jste doteď užívala, nejspíš dost intenzivně. V tuhle chvíli jste ho vysadila. Špatně se Vám spí, bolí Vás zuby, uši. Jste alergik, astmatik. Do toho všeho máte pocit, že nejste psychicky v pořádku a máte maniodepresivní psychózu. Napovídá tomu i to, že něčím podobným trpí Vaše matka. Je toho na Vás opravdu hodně! Divím se, že to všechno vůbec zvládáte. Spousta lidí, kteří by za sebou měli něco podobného, by se pravděpodobně znovu vrátila k užívání pervitinu. To Vy ale nechcete! Píšete, že máte strach z návštěvy psychiatra. Ale právě to bych Vám v tuhle chvíli vřele doporučila. Podle toho, že se o něm sama zmiňujete, soudím, že jste už o této variantě přemýšlela. Jestli ano, neváhejte. Psychiatr Vám může pomoci pochopit, co se děje, a společně můžete vybrat vhodnou pomoc - od terapie až po medikaci. A nikde není řečeno, že byste ji pak musela užívat trvale. Je to jen Vaše rozhdnutí. Takže Vám držím palce, přeju ještě kousek odvahy a budu ráda, když dáte vědět, jak jste se rozhodla. Kdybyste potřebovala poradit s výběrem lékaře, napište. S pozdravem, Gábina.