Alkohol a moje maminka
Zuziiiiicek
Dobrý den.Jsem zoufalá a napadlo mě že by nám snad pomohla rada odborníka.Je mi 21 let, mám dva bratry (19 a 16). Partnerství našich rodičů se začalo hroutit před pěti lety.A mamka to řešila alkoholem.Probíhaly hádky,útoky,nemusím vám popisovat co dokáže rozezlený opilý člověk.:-( už tenkrát jsme tím všichni moc trpěli. postupem času vedle sebe naši rodiče žijí,dá se to tak snad říct,jako přátelé.Mamka ale stále pije a pokaždé je moc zlá a gresivní.Já už doma nebydlím,jezdím tam jednou za čas na víkend, ale vím že se to stále děje.Určitou dobu jsem do toho moc neviděla a myslela jsem že už je to s mamkou lepší,ale ted o víkendu kdyz jsaem tam byla se zase moc opila a pohadali jsme se.druhy den se opila znovu a psala mi zle smsky za ktere se druhy den moc omlouvala,rikala ze se stydi,ze to snad ani neni ona a at ji odpustim.Odpustila jsem ji,presto vsechno ji mam moc rada a chtela bych ji pomoct.Dokaze vypit i 2litry vina sama za vecer a pak je zla.:-(rano se za to omlouva...co s tim,myslite ze uz je zavisla?moc ji chci pomoct ale obavam se ze mamka nikdy neprizna ze by na alkoholu mohla byt zavisla a vyhleda pomoc:-(moc vas prosim o radu...uz nechci aby se mamka trapila a tim trapila i nas:-(moc děkuju za brzkou odpověď,s pozdravem Zuzka

Odpověděl:
Dobrý den, rozumím tomu, že se kvůli mamce trápíte celá rodina. Podle toho, jak to popisujete, myslím, že vaše maminka s alkoholem problém má a není až tak zásadní, jestli to pojmenujeme závislostí, nadužíváním či jinak. Za současné situace si však myslím, že by to s ní měl řešit především váš otec. Bylo by optimální, kdybyste mamku přesvědčili k návštěvě některé z poraden, které se problémy s alkoholem zabývají. Zkuste na ni zatlačit, klidně můžete apelovat i na zdravotní rizika, která ji v souvislosti s jejím pitím ohrožují, pokud by to šlo, zapojila bych do toho i jejího obvodního lékaře. Dávejte jí najevo, že o ni máte obavy, že její pití neschvalujete, když je "pod vlivem" nehádejte se s ní ani s ní nekomunikujte. Počkejte, až bude střízlivá a trochu vstřícně naladěna. Pokud však ona sama bude problém popírat, bude s tím těžké nějak hnout. Za takových okolností by asi bylo nejlepší, kdybyste se na poradnu obrátili vy sami a probrali, jak mamku k nějakému řešení motivovat. Kdybyste potřebovala kontakt na poradnu, napište region a my vám zkusíme někoho vyhledat. Hodně štěstí.