upřesnění odp. na dotaz 957204
culík
Děkuji za odpověď na můj dotaz. Ráda bych ještě upřesnila, že nemám problém s přítelem o těchto věcech otevřeně hovořit, zatím se vyhýbá pouze "přiznání", že bere heroin (možná i jemu už se to zdá "silné kafe", nebo mě nechce děsit, důvodů může být celá řada). V hovoru popírá léčbu skupinovou - to ovšem radikálně. O ambulatní individuální léčbě jsem nevěděla a tudíž jsem mu nic takového nenabízela. Kdysi jsem mu zprostředkovala jeden kontakt, ale tento lékař mu pouze předepsal antidepresiva a víc neřešil. Proto bych vás ráda ještě touto cestou poprosila o nějaký konkrétní kontakt na lékaře (psychoterapeuta?), který má zkušenosti s léčbou závislostí. Myslím, že přítel by s léčbou souhlasil. Jsme z Prahy. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Posílám následující kontakty, první kontakt je na kolegu Jakuba Minaříka, psychiatra, s dlouholetou zkušeností, který by také uměl pomoci, pokud by se skutečně jednalo u Vašeho přítele o užívání opiátů (může nabídnout legální substituci a postupné snižování až k abstinenci, což se obvykle u ambulantní péče u opiátů osvědčuje). Další dva kontakty (nelekejte se názvů) jsou na ambulantní zařízení pro léčbu závislostí, nabízí i skupinový program, ale přítel se tam může zkusit domluvit i na individuální péči. Další kontakt je na péči o závislé, kde je možné také využít i substituční program, ovšem jedná se o péči placenou, což nevím, jestli je pro Vašeho přítele reálné, pro jistotu ale kontakt uvádím. Další dvě zařízení jsou spíše kontakty pro Vás, jedná se o pomoc rodinám a blízkým uživatelů drog (obvykle jejich klienty bývají rodiče závislých, ale pracují i s partnery uživatelů drog, takže se nemusíte obávat). U všech kontaktů platí, že je vhodné se předem telefonicky objednat. Přeji hodně štěstí a kdyžtak znovu napište. Praha 1, Centrum ambulantní detoxifikace a substituce, Psychiatrická ambulance SANANIM, o.s. Spálená 12, Praha 1, 110 00 telefon: 222 924 245 MUDr. Jakub MInařík http://www.sananim.cz Praha 7, Denní stacionář, SANANIM o. s. Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 PhDr. Ilona Preslová http://www.sananim.cz Praha 6, Prev-Centrum-Centrum poradenství pro mládež a rodiny Ambulantní program Meziškolská 1120/2, Praha 6, 160 00 telefon: 233 355 459 Mgr. Ondřej Počarovský http://www.prevcentrum.cz Praha 2, Středisko psychoterapeutických ambulantních služeb (SPAS) Ambulantní program (Psychiatr. a psychoter.služby, komplexní terapie lidí závislých na drogách včetně substituční léčby) Máchova 469/23, Praha 2 - Vinohrady, 120 00 telefon: 222 521 008 MUDr. František Matuška http://www.spas-praha.com Praha 1, Poradna pro rodiče, SANANIM, o.s. Školská 30, Praha 1, 110 00 telefon: 284 824 234 Mgr. Štěpánka Čtrnáctá http://www.sananim.cz Praha 2, o.s. Anima, Občanské sdružení pro péči o rodiny závislých Apolinářská 4a, Praha 2, 128 00 telefon: 224 968 239 Hana Barešová http://www.anima-os.cz