Pervitin
Marie
Prosím o radu- můj přítel je závislí na pervitinu, napřed chtěl jen ,,ochutnávat" pár let mu to tak vydrželo a nyní se přiznal že si dává každý týden nitrožilně. Neodradilo ho ani předávkování heroinem, kde ho museli resuscitovat. Po prošení i nadávání jsem ho přiměla k návštěvě K centra kam chodí jednou týdně na terapii. Má za sebou 3 návštěvy, ale stějně si dá, má prý na to takovou chuť, tak ,,dlouho" už to neměl, že ho nic jiného nezajímá. MOHU MU NĚJAK POMOCI JÁ? snažím se ho aspoň psychicky podpořit, ale pak se na 2 dni ztratí, zfetuje se, pak přijde a všeho strašně lituje. Děkuji za odpověd.

Odpověděl:
Dobrý den, bohužel, vy za přítele abstinovat nemůžete. Pomoci mu můžete tím, že mu ve vztahu dáte jasné a čitelné hranice, jaké jeho chování je pro vás ještě přijatelné a jaké už ne. Aby měl možnost si uvědomit, že pokud bude brát, bude to mít pro něj i nějaké negativní důsledky. Pokud však on sám není skutečně rozhodnutý abstinovat a jeho návštěvy K-centra byly jen jakýmsi ústupkem jako reakce na vaše "prošení i nadávání", jsou vaše možnosti jeho jednání ovlivnit dost omezené. Zkuste s ním tedy v klidu a bez nějakých emocionálních výlevů promluvit, říci mu, jak se v takovém vztahu cítíte a kam až ve své podpoře a toleranci jste ochotná zajít. Ale vyhněte se vyhrožování něčím, o čem si nejste jistá, že jste schopna dodržet. Chápu, že je to pro vás těžká situace a na příteli vám záleží. Nicméně, pokud s pervitinem nepřestane, neviděla bych pro vás takový vztah jako příliš perspektivní. Bude v něm s vámi někdo třetí - droga - kterého budete stále dokola řešit. A to je značně vyčerpávající. Nu, zkuste to zvážit a myslete také na sebe a svůj život. Myslím, že by vám mohlo pomoci, kdybyste si o tom zašla někam popovídat osobně. Určitě byste získala na situaci lepší náhled, ujasnila si, jaké jsou vaše možnosti a čím lze přítele k abstinenci motivovat. Takovéto trable se totiž na internetové poradně řeší dost obtížně. Zkuste zavolat do K-centra, kde byl váš přítel. Určitě vám vhodného odborníka přes tento druh poradenství doporučí. Přeji hodně štěstí a sil.