Nalez drog a opiatu v moci a v krvi
Katerina
Jak dlouho se muzou prokazat drogy a opiaty v moci a v krvi. Kdyz nekdo tvrdi, ze naposledy bral heroin pred mesicem, je mozne to prokazat?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Různé drogy se dají prokázat různě dlouhou dobu. Pokud jde konkrétně o opiáty, tak u heroinu je možná detekce z moči 2 - 3 dny a detekce z krve 1 - 2 dny po posledním užití. Z nelegálních drog se dá nejdéle detekovat marihuana (až několik týdnů po posledním užití v případě předchozího intenzivního užívání), u pervitinu a extáze /MDMA/ jsou doby detekce výrazně kratší, obvykle jsou testy negativní do týdne po posledním užití, u kokainu se jedná řádově o hodiny, dá se zachytit v moči pouze do 24 hodin po užití. Pokud někdo tvrdí, že neužíval heroin jeden měsíc, tak by testy měly být určitě negativní. Pokud by byly pozitivní, znamenalo by to, že to tvrzení není pravda a dotyčný v nedávné době drogu užil. V případě, že jsou pro test užity jednorázové orientační testy, tak je vhodné konfirmovat pozitivní výsledek laboratorně, jestliže dotyčný tvrdí, že drogu skutečně neužil. Výjimečně mohou totiž vykázat falešnou pozitivitu. Pokud byste měla další dotazy, napište.