jedna se o heroin?
culík
Dobrý den, u přítele jsem našla krabičku od cigaret s kousky místy opáleného alobalu a trubičkou z kartonu. Příznaky, které je možno sledovat jsou pocení, zpomalený dech a jakési "stupory" končetin zejména ve spánku. Také se často "drbe". ztrácí chuť na sex. Veškeré indicie mě přivedly na heroin, i kdyz jsem mírně zmatená, neboť vím, že pokud něco užíval, byla to stimulancia (pervitin) v kombinaci s trávou či skankem. Příznakům, které uvádím, za běžného dne předchází ovšem poměrně výrazná aktivita. Odpovědi na mou otázku se zatím vyhýbá. Můžete mi doporučit nějaký postup, jak mu nabídnout pomoc? Zbývá jen dodat, že je inteligentní třicetiletý individualista z Prahy :), děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co popisujete, se mi Vaše podezření, že se jedná o heroin, zdá bohužel správné. Heroin je možné užívat kouřením tzv. přes alobal (heroin na alobalu se zahřeje zapalovačem a pak se výpary vdechují pomocí trubičky). Pokud v minulosti užíval přítel pervitin, je možné, že ho tato stimulační droga mohla přivádět do psychických potíží, což je u pervitinu běžné. Někdy potom bohužel lidé přesedlají na opiáty, které užívají pro zklidnění. Také je možné, že přítel kombinuje více drog a jednou z nich je heroin, kterým může tlumit nepříjemné stavy na "dojezdu" po pervitinu. Což by vysvětlovalo tu denní aktivitu. Jinak ostatní příznaky odpovídají opiátům. Otázkou je, jak mu pomoci, pokud Vám užívání drog nechce přiznat a hovoru na toto téma se vyhýbá. Zkuste o tom s ním ještě promluvit a říct mu, že víte, že má potíže s drogami a že o něj máte obavy. Nejlepší by asi bylo doporučit mu, aby se obrátil na kontaktní centrum nebo ambulantní léčebné zařízení, pokud s tím bude chtít něco dělat. A pokud s tím nic dělat nechce, zvážila bych být Vámi, setrvání ve vztahu, protože to do budoucna bude asi spíš horší než lepší. Ale to je samozřejmě na Vás, neznám konkrétní situaci a vycházím ze svých zkušeností s lidmi, kteří brali/berou drogy. Zatím přeji hodně štěstí.