reakcia na dotaz851205
mato
Zdravim Vas.Ja vobec nemam v plane vysadzovat antidepresiva predcasne. Ja mam praveze obavy z toho ze mi ich moc skoro vysadi doktorka.Ona mi povedala aby som znizil davku a vyzera to tak ze coskoro planuje aby som ich vysadil.Lenze ja si davky neznizujem podla jej pokynov mne sa to zda moc priskoro.Ja by som osobne bral tie lieky pre istotu kludne aj rok. To preto som sa Vas v inom dotaze pytal na psychiatrov v Brne pretoze tam idem do skoly a keby chcela moja doktorka aby som vysadil tak by som radsej isiel k inemu doktorovi a dohodol sa s nim.A inak nviete ako to vacsinou byva? zvyknu sa depresie u ludi vracat ked vysadia AD? Viete mozno su moje otazky hlupe len ja mam strach ze sa to vrati ked vysadim.

Odpověděl: Bára Orlíková
Jak již jsem psala v odpovědi na Váš další dotaz, "chápu Vaše obavy, na druhou stranu by možná bylo dobré konzultovat s Vaší psychiatričkou, která jistě má důvody pro dávkování antidepresiv, která berete, jaký bude do budoucna plán. S antidepresivy by se obecně mělo skutečně zacházet podle doporučení lékaře. Takže to zvažte. Jinak kontakt v Brně posílám, je to lékař, který má zkušenosti s péčí o lidi, kteří se dostali do psychických potíží v souvislosti s drogami a je zkušený psychoterapeut. Péče jde ze zdravotního pojištění, které předpokládám jako student v ČR budete mít zajištěné." Jinak depresivní ataka může nastat opět po určité době od vysazení, to se vyloučit nedá, ale pokud bylo u Vás jedním z hlavních faktorů, díky němuž se depresivní příznaky vyskytly, užívání extáze, tak si myslím, že pokud se drogám do budoucna vyhnete, je skutečně velká šance, že se depresivní epizoda nebude opakovat. Můžete to samozřejmě zkonzultovat s lékařem, na nějž uvádím níže ten kontakt. Držím palce. Brno, Psychiatrická ambulance, o.s. Sdružení Podané ruce Hapalova 22, Brno, 621 00 telefon: 541 227 704 MUDr. Ronald Marek http://www.podaneruce.cz