Závislý syn
brdik
Dobrý den,chci poprosit o radu i pomoc.Mám syna-dnes 21let,asi v 17-ti začal kouřit "trávu",pak pervitin v 18-ti jsme chodili na sezení u nás v bydlišti,chvíli chodil a přestal docházet.Stále sliboval...jak to vždy bývá.Začal s trestnou činností,krádeže,doma vše pod zámkem...Situace už je neúnosná,je vzteklý,vulgární...mám podezření že si už píchá....ale chtěl by přesto-všechno SÁM s tímto zkončit a jít do léčebny.Nevíme jestli se může sám přihlásit do léčebny nebo jaký je postup??...nějaké poradny a sezení už nebude mít velký smysl,potřeboval by někjakou jinou pomoc - detox....poradíte nám co dělat??-zatím na svém rozhodnutí trvá,ale aby nebylo pozdě,co když si to rozmyslí??...........děkuji moc za odpověď i pomoc.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že je to pro vaši rodinu složitá situace a velmi byste uvítali, kdyby syn začal své problémy řešit. Pokud je on sám skutečně motivovaný a má zájem nastoupit detox, bylo by optimální, kdyby se obrátil na Kontaktní centrum pro uživatele drog, kde mu pomohou detox zařídit. Bohužel, samotný detox, který trvá týden, max. dva, ještě není léčba. Jedná se pouze o vysazení drogy a zvládnutí abstinenčních příznaků pod lékařským dohledem. Potom by teprve měla následovat vlastní léčba, ať už návazně v psychiatrické léčebně na oddělení pro závislosti nebo v terapeutické komunitě. Právě s tímto by synovi návštěva kontaktního centra měla pomoci - může se zde poradit o vhodném typu léčby a eventuelně mu pomohou i s jejím zprostředkováním. Důležité je, aby syn ve svém rozhodnutí o léčbě vytrval a především pro to i sám začal něco dělat. Reaguji na vaši skrytou poznámku: Posílám adresy kontaktních center ve vašem regionu. Jinak léčba v PL Bílá Voda je dobrá volba, jedná se o kvalitní léčebnu, jejíž součástí je i terapeutická komunita pro léčbu uživatelů nelegálních drog. Karviná, Kontaktní centrum Třída Družby 1125, Karviná, 735 06 telefon: 596 316 808 Lucie Stonová http://www.k-centrum.org Vítkovice, Kontaktní centrum, Renarkon, o.p.s. Halasova 16, Ostrava - Vítkovice, 703 00 telefon: 595 627 005; 602 670 789 Jaroslava Gembalová http://www.renarkon.cz Centrum drogové pomoci-Kontaktní centrum Hřbitovní 12, Havířov - Šumbark, 736 01 telefon: 596 884 854 fax: 596 884 854 Bc. Michal Fabian, DiS.